Перший більш екологічно розроблений повністю електричний сімейний автомобіль
Megane проклав свій шлях, а тепер настала черга Scenic переосмислити себе і стати флагманом нового покоління електромобілів Renault. Абсолютно новий Scenic E-Tech Electric розроблений спеціально для сімей та їхніх потреб у вільному та безпечному пересуванні. Він ідеально поєднується зі стратегічним планом Відродження: він електричний, сучасний, наповнений корисними та інтуїтивно зрозумілими технологіями, а також розроблений більш екологічно. Це перший серійний автомобіль, який втілює мету Групи Renault стати автовиробником наступного покоління, що виступає за справедливий перехід. Він втілює нову стратегію сталого розвитку Групи та три стовпи, на яких ця стратегія базується: навколишнє середовище, безпека та інклюзивність.
27 років еволюції Scenic
Renault вже 27 років творить історію Scenic. Він з'явився у 1996 році (через п'ять років після представлення однойменного концепт-кара у 1991 році) і здійснив революцію на ринку, ставши першим компактним MPV в європейській автомобільній історії. Його назва розшифровується як "Концепція безпеки, втілена в новому інноваційному автомобілі" (Safety Concept Embodied in a New Innovative Car). Сім'ї, їхні звички в подорожах, прагнення зменшити вплив на навколишнє середовище та вимоги до безпеки змінювалися протягом багатьох років, і Scenic змінювався разом з ними, а іноді й на крок випереджаючи їх. Сьогодні він оснащений повністю електричною силовою установкою і перетворює автомобілі С-сегменту на сімейні автомобілі, що ваблять до подорожей, зберігаючи при цьому свою першопрохідницьку та дружню до сім'ї ДНК. Scenic завжди був розроблений як основний автомобіль в сім'ї, для тривалих подорожей у вихідні та на свята. Він і досі залишається таким, з його запасом ходу понад 620 км. Це перший більш екологічний електромобіль, який піклується про добробут своїх пасажирів та довкілля. Це сімейний автомобіль майбутнього, досупний вже сьогодні.
Бездоганний сімейний автомобіль
Він побудований на платформі CMF-EV, розробленій Альянсом, і має сміливий дизайн: він займає невелику площу відносно своєї категорії, водночас має рекордну місткість. Він оснащений компактною батареєю (до 87 кВт-год), яка звільняє ще більше місця всередині автомобіля, щоб максимально використати його ідеальні пропорції. Двигун видає до 160 кВт (еквівалентно 220 к.с.), тому автомобіль маневрений, жвавий і підходить для будь-якої поїздки. Усередині він комфортний для всіх пасажирів. Його плаский дах і 2,78-метрова колісна база роблять його просторим. Отже, тут достатньо місця для пасажирів (включаючи 278 мм радіус для колін ззаду) і для багажу (в його 545-літровому багажнику). Новаторський скляний дах Solarbay та підлокітник Ingenious доповнюють повний спектр зручностей, спрямованих на підвищення комфорту.
Мультимедійна система OpenR Link постачається з більш ніж 50 додатками, щоб ви могли легко планувати свою подорож і насолоджуватися нею разом з усіма, хто подорожує з вами. Фірмова звукова композиція системи є унікальною у своєму класі - результат надзвичайної командної роботи з композитором Жаном-Мішелем Жарром (Jean-Michel Jarre).
Крім того, абсолютно новий електромобіль Scenic E-Tech стане першим електромобілем у лінійці Renault з оздобленням Esprit Alpine, яке додає йому яскравого спортивного стилю. Він виробляється на заводі в Douai (ElectriCity), як і з самого початку, і вийде на ринок на початку 2024 року.
Перший більш екологічний сімейний автомобіль
Створення автомобільної компанії нового покоління передбачає, насамперед, новий погляд на автомобілі та на те, як ми ними користуємося, щоб зробити мобільність більш відповідальною та безпечною для якомога більшої кількості людей. Це також передбачає зменшення впливу автомобілів на навколишнє середовище протягом усього їхнього життєвого циклу - під час проектування та виробництва, на дорозі та наприкінці їхнього життя, тобто від колиски до могили. П'яте покоління Renault Scenic відкриває нове бачення мобільності. Розумне споживання та більш відповідальне виробництво стають нормою. Завдяки своєму стратегічному плану "Мета і Відродження" Група Renault стає технологічною компанією нового покоління, орієнтованою на створення економічної, екологічної та соціальної цінності, і прагне досягти вуглецевої нейтральності в Європі до 2040 року і в усьому світі до 2050 року. Будучи піонером декарбонізації, Renault представила свій концепт-кар Scenic Vision, який демонструє мету бренду створювати більш екологічні, далекоглядні транспортні засоби, - на саміті ChangeNOW у 2022 році. І це бачення починає матеріалізуватися вже сьогодні з першим більш екологічно розробленим повністю електричним сімейним автомобілем - абсолютно новим Scenic E-Tech electric.
Цей повністю електричний сімейний автомобіль є більш винахідливим, більш щедрим і більш відповідним своєму часу, ніж будь-коли. Він піднімає сталий розвиток та безпеку на якісно новий рівень. Новий електричний Scenic E-Tech збирається у Франції, на заводі ElectriCity в місті Дуе (Douai), і прокладає новий шлях до більш екологічної, безпечної та прогресивної мобільності. Його двигун також виробляється у Франції, на заводі Megafactory в місті Кліон. До 24% матеріалів, з яких виготовляється автомобіль, переробляється, а 90% його маси, включаючи батарею, можна переробляти на промислових підприємствах відповідно до умов Директиви 2005/64/ЄС. Отже, шлях до нової, більш безпечної та відповідальної мобільності розпочато!
У 1996 році Scenic став новим автомобілем, який переосмислив правила і модернізував сімейні автомобілі. Новий Scenic E-Tech electric продовжує цей шлях. Це універсальний електромобіль, розроблений з урахуванням принципів сталого розвитку, здатний долати великі відстані. Він пропонує чудовий внутрішній простір, залишаючись при цьому компактним, яскравим, комфортним і з найсучаснішими можливостями підключення.
Фабріс Камболів, генеральний директор, бренд Renault
Новий електромобіль Scenic E-Tech орієнтований на ефективність, доступність та сталу інтеграцію в навколишнє середовище. Він створений для того, щоб сім'ї могли подорожувати вільно, безпечно та більш відповідально. Він втілює нову візуальну концепцію бренду Renault. Його щедра вигнута поверхня нагадує про живий, гуманістичний бренд, а чіткі і точні лінії в поєднанні з безліччю високотехнологічних деталей дозволяють автомобілю інтегруватися в сучасний і взаємопов'язаний світ.
Жиль Відаль, віце-президент з дизайну, бренд Renault
Зовнішній вигляд
Абсолютно новий електричний Scenic E-Tech - це новий тип сімейного автомобіля, який відповідає своєму часу. Деякі його риси запозичені зі світу позашляховиків, а занижена поясна лінія та плавні лінії надають йому відчуття седану. Таке поєднання є ідеальним балансом між сучасним стилем, безкомпромісним комфортом у салоні та оптимізованою аеродинамікою. Його дизайн яскраво демонструє нову візуальну концепцію Renault, яку запровадив Жиль Відаль, переплітаючи сучасні лінії напруги та технічні деталі з широкими вигинами, які визначають автомобілі бренду для життя і для подорожей.
Нова візуальна концепція
Нова візуальна концепція, яку Renault презентував у 2022 році з концепт-каром Scenic Vision, тепер поширилася на серійні моделі Renault і вперше - на електромобілі з абсолютно новим електромобілем Scenic E-Tech Electric. Широкі вигини є частиною спадщини бренду і відображають його жваву, дружню до людей сутність. Більш чіткі, структуровані лінії у поєднанні з численними високотехнологічними деталями переносять автомобіль у сучасний взаємопов'язаний світ. Ретельно відкалібровані поверхні по всьому автомобілю створюють світло, яке подорожує навкруги і зливається з кузовом, надаючи йому переконливої індивідуальності.
"Новий електричний Scenic E-Tech випромінює багато характеру завдяки ідеальним пропорціям свого силуету та потужній передній частині, яка втілює нову, дуже сучасну візуальну концепцію бренду Renault. Автомобіль виділяється, має виразну індивідуальність, і ви відкриваєте для себе все більше і більше нових деталей, з кожним кроком ближче до нього".
Агнета Дальгрен, директорка дизайн-проектів
Ідеальна архітектура для сімейного автомобіля
Перші покоління Scenic комфортно вписувалися в тодішню категорію позашляховиків, а їх лобове скло та капот утворювали приблизно пряму лінію. Однак абсолютно нова архітектура електричного Scenic E-Tech є революційною: він має рівну підлогу, великі 19- та 20-дюймові колеса, подовжену колісну базу та панорамний дах Solarbay, що робить його новим сімейним автомобілем, який задовольняє будь-які бажання та потреби.
Його унікальні пропорції - 4,47 метрів в довжину, 1,8 метрів в ширину і 1,57 метрів у висоту - забезпечують неабияку місткість і безкомпромісний комфорт для всіх, хто знаходиться всередині. Унікальна концепція de Scenic, створена як для водія, так і для пасажирів, забезпечує оптимальне положення для кожного. Додаткова висота водійського сидіння заспокоює та підвищує безпеку. Воно відкидається так само, як і сидіння водія в більшості салонів, для додаткового задоволення від водіння та жвавості. Пасажири ззаду мають стільки ж місця для колін і над головою, як і в топових сімейних автомобілях С-сегменту (див. стор. 21).
Динамічний силует, що привертає увагу
Аеродинаміка була основною вимогою в процесі проектування, щоб максимізувати ефективність та запас ходу, і це відображається в яскравому силуеті нового Scenic E-Tech Electric. Спереду повітряні завіси під денними фарами покращують повітрообмін навколо автомобіля. Профіль автомобіля переплітається з широкими вигинами та гострими гребенями. Скульптурна задня частина автомобіля розсіює аеродинамічний опір за допомогою помітної, визначальної лінії по обидва боки бампера.
20-дюймові колеса спеціально розроблені для підвищення ефективності автомобіля. Ці легкі, ковані з алюмінію колеса Oracle оснащені додатковими елементами, які зменшують простір для впуску повітря і тим самим покращують аеродинаміку (SCx). А абсолютно нові дверні ручки електричного Scenic E-Tech розташовані врівень з поверхнею - таким чином, вони виглядають сучасно, і водночас покращують аеродинаміку.
Особистість, що випромінює міцність
Подовжена колісна база автомобіля - 2,78 метри, що на 10 см більше, ніж у Megane E-Tech electric, дуже короткий передній і задній звиси, а також колеса, максимально наближені до кутів кузова, - ось лише деякі з можливостей, які відкрила перед дизайнерами платформа CMF-EV. А новий електричний Scenic E-Tech, як результат, є міцним автомобілем з потужним характером. Поясна лінія огинає краї задніх чвертей вікон, підкреслюючи динамічний силует і додаючи м'язів навколо задніх коліс. Щитки на дверях, розширювачі колісних арок, передні та задні накладки на пороги підкреслюють його впевнений у собі характер. Балки на даху завершують баланс між аеродинамікою та міцністю. Вони входять до складу всіх комплектацій та ідеально підходять для сімейного відпочинку.
Оригінальні колеса, виготовлені на замовлення
Характерні 19- та 20-дюймові колісні диски нового Scenic E-Tech electric з логотипом Renault у центрі завершують сучасний дизайн автомобіля. 20-дюймові колісні диски з оздобленням Esprit Alpine є окремим елементом у своєму класі та віддзеркалюють виразну ідентичність бренду зі стрілкою А та чорними, діамантовими, димчастими лакованими поверхнями навколо сірих центрів. Цей ефект додає автомобілю тонусу, технічності та витонченості.
Капот, що випромінює впевненість
Довгий горизонтальний капот нового Scenic E-Tech electric вирізаний симетричними лініями, які звужуються до практично горизонтальної лінії, що нависає над решіткою радіатора. Краї над крилами, здається, утримують його на місці, що надає автомобілю потужного, міцного вигляду.
Ромбоподібні форми, що прикрашають решітку
Фасад абсолютно нового Renault Scenic E-Tech – це потужна заява про ідентичність логотип Nouvel’R та новий фірмовий візерунок фар підкреслюють імідж бренду. Логотип знаходиться під вертикальним кутом на решітці радіатора серед масиву невеликих ромбів, які з'являються або зникають в залежності від світла і кута. Ці візерунки вливаються у фари у верхній частині решітки радіатора, створюючи ефектний високотехнологічний ефект.
Новий фірмовий світловий візерунок і привітна композиція
Новий електричний Scenic E-Tech має фірмові фари, характерні для автомобілів Renault. Їхній ромбоподібний візерунок випромінює силу, міцність і підкреслює індивідуальність бренду. Дві половини ромба, в яких розміщені денні ходові вогні, стоять вертикально, біля зовнішніх країв лицьової частини, тому люди навколо автомобіля можуть чітко бачити його ширину, що підвищує безпеку. А передня панель відтворює вражаюче високотехнологічне вітальне відео з денними та іншими ходовими вогнями.
Високотехнологічний тил
Декілька елементів ззаду також підкреслюють високотехнологічну, сучасну концепцію нового Scenic E-Tech Electric. Як і денні фари, два ліхтарі ззаду максимально віддалені один від одного і виглядають як дві стрілки, спрямовані одна до одної, щоб візуально витягнути автомобіль в ширину. Мікрооптична технологія оживляє їх, коли вони увімкнені, а коли вимкнені, вони ніби пливуть у повітрі. Монограма Scenic під логотипом Nouvel'R завершує цей безпрецедентний вигляд і підсилює відчуття сучасності завдяки тонким написам, що нагадують логотип, та його загостреним кутам.
Шість кольорів кузова
Новий електромобіль Renault Scenic E-Tech буде доступний у кольорах Flame Red, Midnight Blue, Starry Black, Shale Grey Glossy, Shale Grey Satin (ексклюзивно для комплектації Esprit Alpine) та Pearl White. Останній колір підкреслює простий, лаконічний вигляд автомобіля, акцентуючи увагу на лініях кузова. Залежно від комплектації ви можете обрати один колір для даху та стійок (Starry Black або Shale Grey Glossy), а інший - для решти кузова.
У 2022 році концепт-кар Scenic Vision став першим серійним автомобілем, який втілив зобов'язання Групи Renault та бренду Renault щодо сталого розвитку. Новий електричний Scenic E-Tech - це втілення цього бачення в дії, що відкриває двері до більш екологічної мобільності, яка зберігає природні ресурси та захищає клімат - у всіх аспектах, тобто охоплює ресурси, матеріали, компоненти, процеси, тощо.
Більш екологічний автомобіль, перероблені матеріали та оптимізовані процеси
Проблеми, пов'язані зі зміною клімату, збереженням ресурсів та еволюцією звичок до мобільності, докорінно змінюють ланцюжок створення вартості в автомобільній промисловості. Створення більш екологічних транспортних засобів лежить в основі бачення Групи Renault та її плану дій щодо збільшення частки перероблених матеріалів відносно загальної маси до 33% до 2030 року. Новий електромобіль Scenic E-Tech прокладає цей шлях: до 24% маси його матеріалів надходить з потоків переробки, включаючи кілька замкнутих циклів (перетворення обрізків матеріалу на нові деталі, виготовлені з того ж матеріалу). Коли він досягне кінця свого життя, 90% його маси, включаючи батарею, можна буде переробити на промислових підприємствах відповідно до умов Директиви 2005/64/ЄС.
Ще більше перероблених матеріалів у корпусі
Чорні компоненти нового Scenic E-Tech Electric (конструкція, кузов, осі, частини ходової тощо) в середньому на 37% складаються з перероблених матеріалів, а капот і двері - до 40% з переробленого алюмінію. Алюміній переробляється в замкнутому циклі: наприклад, під час операцій з розкрою обрізки металу сортуються, ущільнюються і відправляються назад постачальнику, який повертає їх на свою виробничу лінію, а потім відправляє назад на завод, де вони стають новими деталями. Цей замкнутий цикл переробки допомагає зменшити викиди вуглецю під час виробництва автомобілів і забезпечити запаси матеріалів. Алюміній також полегшує кузов автомобіля, а це підвищує його ефективність.
Перероблені матеріали в салоні автомобіля
Як і зовні, деякі деталі, які пасажири та водій бачать і з якими контактують всередині нового електромобіля Scenic E-Tech, перероблені або виготовлені з відновлюваних матеріалів:
Ніякої шкіри
Окрім обмеженого використання хрому, у новому електричному Scenic E-Tech повністю відсутня шкіра. На кермі, наприклад, вона замінена зернистою тканиною з покриттям, а на сидіннях - переробленими волокнами. Ці матеріали мають менший вуглецевий слід, ніж шкіра, і не зменшують відчуття якості, приємності та комфорту. Renault підтвердила свій план повної відмови від шкіри до 2025 року.
Перероблене скло
Щоб підняти ресурсозбереження на новий рівень, у новому електромобілі Scenic E-Tech використовується перероблене скло. Автомобіль оснащений панорамним дахом із сонцезахисного скла Solarbay (див. стор. 19), розробленим у партнерстві з компанією Saint-Gobain. Лише 50% скла даху виготовлено з первинної сировини, решта - з відходів виробництва листового та автомобільного скла.
Група Renault та Saint-Gobain зробили ще один крок на шляху до замкненого циклу переробки - від автомобіля до автомобіля - з інноваційним планом використання переробленого скла з відпрацьованих автомобілів мережі Indra, дочірньої компанії The Future is NEUTRAL, підрозділу Групи Renault, що спеціалізується на циркулярній економіці в автомобілебудуванні. З кінця цього року відновлене скло буде використовуватися для виготовлення тонованого скла для брендів Групи Renault.
Ця ініціатива є прикладом стратегії Групи Renault працювати в екосистемі, що охоплює її партнерів-постачальників в автомобільному секторі, власні підрозділи та бренди.
Друге життя для акумуляторів
Група Renault - перший автовиробник, який працює над повним життєвим циклом акумулятора, і, таким чином, накопичив значний досвід у продовженні терміну служби акумуляторів, а також у їх використанні за новим призначенням.
Модульна конструкція абсолютно нової акумуляторної батареї Scenic E-Tech electric дозволяє легко ремонтувати та переробляти її, що можливо в більш ніж 20 центрах технічного обслуговування в Європі. Коли ємність батареї падає нижче необхідного рівня, вона використовується в стаціонарних системах зберігання, що живлять житлові або офісні будівлі або, в деяких випадках, інші мобільні системи (судна, рефрижератори, техніка, логістика в аеропортах тощо).
Виробничі підприємства прагнуть до вуглецевої нейтральності
Новий електромобіль Scenic E-Tech збирається на заводі в Дуе, в межах ElectriCity, і має переваги локалізованого виробництва, яке є ближчим до країн, де він продається, і більш відповідальним. Група Renault прагне досягти вуглецевої нейтральності на трьох заводах ElectriCity вже у 2025 році, на всіх своїх виробничих підприємствах в Європі - у 2030 році та на всіх своїх виробничих підприємствах по всьому світу - до 2050 року.
Відсутність рідкоземельних елементів в електроніці, акумуляторі та двигуні
Новий Scenic E-Tech electric, як і ZOE та Megane E-Tech electric до нього, працює на синхронному двигуні зі збудженням. Ця технологія є більш ефективною, ніж двигун з постійними магнітами, і не використовує рідкоземельні елементи, що обмежує її вплив на навколишнє середовище та витрати на масове виробництво. Той факт, що батарея не містить рідкоземельних елементів, також зменшує вплив автомобіля на навколишнє середовище.
Нульові викиди CO2 під час експлуатації завдяки електричній силовій установці
Оскільки електромобілі викидають менше парникових газів як під час експлуатації, так і протягом усього життєвого циклу, вони відіграють важливу роль, вказуючи шлях до більш сталої мобільності. Новий електромобіль Renault Scenic E-Tech саме це і робить, адже він має нульовий рівень викидів CO2 та регульованих викидів забруднюючих речовин*, а також працює тихіше, зменшуючи тим самим шумове забруднення довкола себе. Його аеродинамічний дизайн та всі інструменти для оптимізації управління енергією в його силовому агрегаті максимізують його ефективність.
* У їздовому циклі WLTP, за винятком швидкозношуваних деталей.