Значне поліпшення операційної рентабельності в другому півріччі свідчить про перші позитивні ефекти від дій, вжитих протягом року під впливом пандемії COVID-19.
Результати за другу половину 2020 року (операційна маржа Групи на рівні 3,5% і позитивний вільний грошовий потік від операційної діяльності в автомобільній галузі) знаменують собою перший крок до відновлення Групи. Досягнення 60% цілей плану економії 2 млрд євро вже в перший рік (у порівнянні з оголошеними 30%), а також реалізація нової комерційної політики стратегічного плану «Ренолюція» багато в чому сприяли цим результатам.
Проте, COVID-19 дуже вплинув на 2020 фінансовий рік.
Підсумок
“Після першої половини року, яка постраждала від COVID-19, у другому півріччі Група значно поліпшила свої показники. Цей результат є плодом зусиль всіх співробітників, успішного прискорення реалізації нашого плану скорочення фіксованих витрат і поліпшення цінової політики. Пріоритетом є прибутковість і отримання грошових коштів, як заявлено в нашому стратегічному плані «Ренолюція». 2021 рік буде важким, враховуючи невизначеність в сфері охорони здоров'я, а також нестачу електронних компонентів. Ми будемо вирішувати ці проблеми колективно, зберігаючи темпи відновлення, над яким успішно працюємо з минулого літа», - сказав Лука де Мео, генеральний директор Групи Renault.
Продажі партнерам знизилися на -5,1 пункти, на що також вплинули криза в галузі охорони здоров'я та припинення виробництва Nissan Rogue.
Вплив Forex був негативним (-2,8 пункту) і пов'язаний з девальвацією аргентинського песо, бразильського реала, турецької ліри і, в меншій мірі, російського рубля.
Ефект ціни, що збільшився на 3,9 пункти, став результатом більш амбітної цінової політики та заходів щодо пом'якшення наслідків девальвації.
Продуктовий мікс змінився на 1,1 пункти завдяки зростанню продажів ZOE.
«Інші» ефекти склали -1 бал, зокрема, через менший вклад від діяльності по запасним частинам, на яку в значній мірі вплинули заходи локалізації в першому півріччі.
Операційна маржа Групи склала -337 млн євро, що еквівалентно 0,8% від виручки (4,8% в 2019 році), завдяки помітному поліпшенню в другому півріччі (3,5% від виручки).
В автомобільній галузі без урахування АВТОВАЗа операційна маржа знизилася з 2734 млн євро до -1 450 млн євро, що склало -3,8% виручки в порівнянні з + 2,6% в 2019 році. У другому півріччі цей показник був позитивним і склав 198 млн євро (0,9% виручки).
Ці зміни можна пояснити наступними факторами:
Млн., євро |
2020 |
2019 |
Зміна
|
---|---|---|---|
Виручка Групи |
43,474 |
55,537 |
-12,063 |
Операційний прибуток % от виручки |
-337 -0.8% |
2,662 4.8 % |
-2,999 -5.6 pts |
Інші операційні доходи і витрати |
-1,662 |
-557 |
-1,105 |
Операційний прибуток |
-1,999 |
2,105 |
-4,104 |
Валові фінансові доходи і витрати |
-482 |
-442 |
-40 |
|
|
|
|
Вклад дочірніх компаній |
-5,145 |
-190 |
-4,955 |
від: NISSAN |
-4,970 |
242 |
-5,212 |
|
|
|
|
Поточні і відкладені податки |
-420 |
-1,454 |
1,034 |
Валові доходи |
-8,046 |
19 |
-8,065 |
Валові доходи за акціями |
-8,008 |
-141 |
-7,867 |
Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі |
-4,551 |
153 |
-4,704 |
Додаткова інформація
Консолідована фінансова звітність Групи Renault і Renault SA від 31 грудня 2020 року була затверджена радою директорів 18 лютого 2021 р.
Аудитори Групи провели перевірку цієї звітності, результат якої буде незабаром опубліковано.
Фінансовий звіт з вичерпним аналізом фінансових результатів за 2020 р доступний на сайті www.group.renault.com в рубриці «Фінанси».
1 Ці результати мають бути консолідовані і формалізовані Європейською комісією в найближчі місяці. CAFE = Середня економія палива в компанії
2 Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі: грошові потоки після сплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від публічних компаній) мінус матеріальні і нематеріальні інвестиції за вирахуванням вибуття +/- зміна вимог до оборотного капіталу