Renault Group випереджає план Renaulution
· Renault Group збирається досягти мети зі скорочення фіксованих витрат на 2 млрд євро на рік раніше встановленого терміну: вже реалізовано скорочення на 1,8 млрд євро, з них - 0,6 млрд євро в першому півріччі 2021 року.
· Потужний позитивний ефект ціни (+8,7 пп в автомобільному секторі, не рахуючи виручку "АВТОВАЗ"), що відображає впровадження нової комерційної політики в рамках стратегії Renaulution.
· Операційна маржа групи склала 2,8% в порівнянні з -6,5% в першому півріччі 2020.
· Позитивна операційна маржа в автомобільному секторі (включаючи «АВТОВАЗ») зросла більш ніж на 1,7 млрд євро в порівнянні з першим півріччям 2020, незважаючи на пандемію і кризу з дефіцитом компонентів.
· У першому півріччі 2021 продажі Renault Group в світі зросли на 18,7% в порівнянні з першим півріччям 2020, проте виявилися на 24,2% нижчими в порівнянні з цим же періодом 2019 року.
· Виручка групи зросла на 26,8% до 23,4 млрд євро.
· Позитивний чистий дохід у розмірі 368 млн євро.
· Вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі наближається до порогу беззбитковості (-70 млн євро).
· Скорочення чистої заборгованості на 0,8 млрд євро і стану ліквідності до 16,7 млрд євро в автомобільному секторі (на 30 червня 2021 року).
· Незважаючи на коливання попиту, триваючий негативний вплив кризи з дефіцитом компонентів, який може привести до скорочення виробництва близько 200 000 автомобілів за рік, і зростання цін на сировину, Renault Group прагне показати за повний рік таку ж операційну маржу, як і за перше півріччя.
· Група усвідомлює екологічні проблеми сучасного світу і до 2040 року має намір досягти вуглецевої нейтральності в Європі, а також підтверджує, що знаходиться на шляху до досягнення мети CAFE в 2021 році.
«Ці результати стали можливими завдяки стратегічному плану Renaulution, націленому на підвищення прибутковості. Вони відображають лише перший етап процесу змін в нашій діяльності, який прискориться з виходом нових автомобілів, які зараз знаходяться в розробці. Я б хотів подякувати всім співробітникам за їх зусилля в досягненні цих результатів».
«Ми зробили важливий крок по відновленню наших ключових фінансових показників, в першу чергу завдяки тому, що потік вільних грошових коштів в цьому півріччі наблизився до порогу беззбитковості. У нас впевнена позиція щодо ліквідності, яка дозволяє спокійно продовжувати відновлення».
Булонь-Бійанкур, 30/07/2021. Виручка Групи досягла 23 357 млн євро (+26,8% в порівнянні з першим півріччям 2020). При незмінних валютних курсах і базі порівняння виручка групи зросла б на 31,8%.
Виручка склала 20 339 млн євро, що на 29,3% більше в порівнянні з першим півріччям 2020. Відновлення автомобільного ринку принесло + 23,7% зростання. Реалізація нової комерційної політики, орієнтованої на підвищення прибутковості, забезпечила позитивний ефект чистої ціни в розмірі 8,7 пп і негативний показник обсягу в розмірі -8,7 пп.
Вплив змін валютних курсів був негативним (-3,9 пп) в основному через девальвацію аргентинського песо, російського рубля, турецької ліри і бразильського реала.
Ефект від продуктового асортименту був позитивним (+2,9 пп) завдяки успішному старту продажів Arkana, який ознаменував собою повернення бренду в C-сегмент, і гарним результатам в сегменті легких комерційних автомобілів.
"Інші" фактори зробили позитивний вплив (+6,8 пп) завдяки збільшенню вкладу зі сторони запчастин і аксесуарів, а також відновленню мережі продажів, яка сильно постраждала через обмежувальні заходи в першому півріччі 2020.
Група зафіксувала позитивну операційну маржу в розмірі 654 млн євро, що відповідає 2,8% від виручки (порівняно з -1 203 млн євро в першому півріччі 2020).
Операційна маржа в автомобільному секторі, не рахуючи "АВТОВАЗ", зросла на 1,6 млрд євро до -41 млн євро.
Позитивний ефект обсягу і від продажів партнерам склав 487 млн євро.
Ефект від асортименту / цін / розширення комплектації був позитивним у розмірі 599 млн євро завдяки впливу нової комерційної політики в Європі і зростанню цін в країнах, що розвиваються, що допомогло нівелювати вплив коливань валютних курсів.
Ефект "продуктивності" (закупівля, гарантія, НДДКР, виробництво і логістика, адміністративно-господарські витрати) був позитивним у розмірі 219 млн євро в основному завдяки хорошим показникам у закупівлях (143 млн євро).
Ефект валютних курсів і вартості сировини склав -70 млн євро і -76 млн євро, відповідно.
"Інші" фактори вплинули в розмірі + 454 млн євро в основному завдяки відновленню діяльності дилерів і післяпродажного обслуговування.
Операційна маржа "АВТОВАЗ" склала 118 млн євро (+120 млн євро), що, в першу чергу, відображає зростання обсягів і цін в порівнянні з першим півріччям 2020.
Внесок фінансування продажів в операційну маржу Групи склав 593 млн євро в порівнянні з 469 млн євро в першому півріччі 2020. Це зростання в основному обумовлене зниженням вартості ризиків. Загальна вартість ризиків досягла 0,16% від середнього обсягу дохідних активів порівняно з 0,99% у першому півріччі 2020 року, що відображає нормалізацію ринку і сприятливу динаміку формування резервів на кінець червня 2021 року. Операційні витрати склали 1,35% від середнього обсягу дохідних активів порівняно з 1,29% у першому півріччі 2020. Це зростання пояснюється різким скороченням середнього обсягу дохідних активів у зв'язку зі стратегією оптимізації запасів автомобілів.
Інші операційні доходи і витрати склали -83 млн євро в основному у зв'язку з формуванням резервів для фінансування реструктуризації (порівняно з -804 млн євро в першому півріччі 2020).
Враховуючи інші операційні доходи і витрати, операційний дохід Групи склав 571 млн євро в порівнянні з -2 007 млн євро в першому півріччі 2020.
Чисті фінансові доходи і витрати склали -163 млн євро в порівнянні з -214 млн євро в першому півріччі 2020.
Внесок асоційованих компаній склав 160 млн євро в порівнянні з -4 892 млн євро в першому півріччі 2020. Варто зазначити, що внесок Nissan в першому півріччі 2020 року склав -4 290 млн євро за рахунок знецінення і витрат на реструктуризацію (включаючи -1 934 млн євро після повторного подання згідно МСФЗ).
Поточні та відкладені податки представляють витрати в розмірі 200 млн євро в порівнянні з витратами в 273 млн євро в першому півріччі 2020.
Чистий прибуток склав 368 млн євро, а чистий дохід по акціях Групи склав 354 млн євро (1,30 євро на акцію в порівнянні з -26,91 євро на акцію в першому півріччі 2020).
Вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі був негативним (-70 млн євро) з урахуванням витрат на реструктуризацію в розмірі -302 млн євро, позитивного потоку вільних грошових коштів у «АВТОВАЗ» (294 млн євро) і негативного впливу через зміни у вимогах до оборотного капіталу в розмірі -410 млн євро. Потік грошових коштів (не рахуючи "АВТОВАЗ") і витрати на реструктуризацію склали 1,8 млрд євро в порівнянні з -22 млн євро в першому півріччі 2020. Інвестиції в першому півріччі 2021 склали 1,5 млрд євро в порівнянні з 2,5 млрд євро в першому півріччі 2020.
На 30 червня 2021 р. сукупні складські запаси (включаючи незалежних дилерів) становили 427 000 автомобілів порівняно з 547 000 наприкінці червня 2020 року.
Незважаючи на коливання попиту, триваючий негативний вплив кризи дефіциту компонентів, який може привести до скорочення виробництва приблизно на 200 000 автомобілів за рік і зростання цін на сировину, Renault Group прагне показати за повний рік таку ж операційну маржу, як і за перше півріччя.
млн євро |
1 півріччя 2019 |
1 півріччя 2020 |
1 півріччя 2021 |
Зміни П1 2021/ П1 2019 |
Зміни П1 2021/ П1 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Виручка Групи |
28 050 |
18 425 |
23,357 |
-16.7% |
+26.8% |
Операційна маржа % від виручки |
1 654 5,9% |
–1 203 –6,5% |
654 2.8% |
-1,000 -3.1 pts |
+1,857 +9.3 pts |
Інші операційні прибутки і витрати |
–133 |
–804 |
-83 |
+50 |
+721 |
Операційний прибуток |
1 521 |
–2 007 |
571 |
-950 |
+2,578 |
Чистий прибуток і витрати |
–184 |
–214 |
-163 |
+21 |
+51 |
Внесок дочірніх компаній |
–35 |
–4 892 |
160 |
+195 |
+5,052 |
NISSAN |
–21 |
–4 817 |
100 |
+121 |
+4,917 |
Поточні та відкладені податки |
–254 |
–273 |
-200 |
+54 |
+73 |
Чистий прибуток |
1048 |
–7 386 |
368 |
-680 |
+7,754 |
Чистий прибуток по акціях групи |
970 |
–7 292 |
354 |
-616 |
+7,646 |
Потік вільних грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі |
–716 |
–6 375 |
-70 |
+646 |
+6,305 |