Результати Renault Group у третьому кварталі

Фокус, направлений на прибуток допоміг групі оптимізувати виручку на фоні триваючої кризи з постачанням електронних компонентів

  • Виручка групи за квартал склала 9 млрд євро, скоротившись на 13,4% (-14% при незмінних валютних курсах і базі порівняння), а світові продажі зменшилися на 22,3% до 599 027 автомобілів.
  • Renault Group продовжує комерційну політику, затверджену в третьому кварталі 2020 року, яка передбачає збільшення частки продажів по найприбутковіших каналах і позитивний ефект ціни в розмірі близько 3 пп за три місяці.
  • У звітному періоді на частку лінійки E-TECH припали 31,3% продажів легкових автомобілів бренду Renault в Європі.
  • Відбулося успішне оновлення лінійки Dacia на чолі з новими Sandero і Duster. У Європі в третьому кварталі Sandero став найбільш продаваним легковим автомобілем, а Duster - найпопулярнішим кросовером. Ці дві моделі займають перше і третє місця відповідно з продажів роздрібним клієнтам.
  • Обсяг замовлень групи в Європі на кінець вересня 2021 року досяг рекордного рівня за 15 років і відповідає обсягу продажів за 2,8 місяців.
  • За оцінками Renault Group скорочення виробництва через брак електронних компонентів в третьому кварталі склало близько 170 000 од. Незважаючи на зростаючу невизначеність прогнозів на четвертий квартал, група очікує, що втрати за рік наблизяться до показника в 500 000 од.
  • Незважаючи на зростання очікуваних виробничих втрат за рік, Renault Group підтверджує свої плани отримати операційну маржу за рік на тому ж рівні, що і в першому півріччі. Група також має намір отримати позитивний вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі за фінансовий рік без урахування змін в потребах в оборотному капіталі.
  • Renault Group підтверджує намір досягти поставлених цілей CAFE на 2021 рік.

 

«Заходи щодо подальшого зниження витрат і підвищення прибутку від виробництва дозволяють нам підтвердити свої плани на рік, незважаючи на дефіцит електронних компонентів, що посилився в третьому кварталі, і невизначені прогнози на четвертий квартал», — заявила Клотільд Дельбо, фінансовий директор Renault Group.

Комерційні результати: основні факти за третій квартал

На тлі масштабної кризи з постачанням електронних компонентів і зупинками виробництва Renault Group в третьому кварталі 2021 року продала 599 027 автомобілів, що на 22,3% менше в порівнянні з 2020 роком.

 

Продажі Групи в Європі (53% від загальних продажів) впали на 26,3%. Продажі за кордоном скоротилися на 17,3%.

 

Зниження виручки, що не перевищило 13,4%, підтверджує позитивний вплив комерційної політики групи, орієнтованої на підвищення прибутковості, а не обсягу продажів.

Бренд Renault

Бренд Renault реалізував у всьому світі 365 934 автомобіля (-24,4% в порівнянні з третім кварталом 2020 року). У п'яти найбільших країнах Європи (Франція, Німеччина, Іспанія, Італія і Великобританія) бренд зафіксував зростання по найприбутковіших каналах продажів: частка роздрібних продажів зросла на 6 пп в порівнянні з третім кварталом 2019 року (до кризи).

 

У Європі продажі легкових автомобілів E-TECH зросли на 29% і складають 31,3% від усіх продажів за квартал завдяки запуску Arkana, який проголошує успішне повернення бренду Renault в C-сегмент: більше 40 000 замовлень за 9 місяців, 56% з них припадають на моделі E-TECH.

 

Бренди Dacia та Lada

Бренд Dacia продав 138 375 автомобілів (-11,2%). При цьому показники Dacia виявилися кращими, ніж по ринку в цілому, завдяки успіху нового Sandero, автомобілю, що продається найбільше в Європі за квартал, і нового Duster, який в цьому кварталі очолив свій сегмент в Європі. Ці дві моделі зайняли перше і третє місця по роздрібних продажах.

 

На Dacia Spring, найдоступніший електромобіль на європейському ринку, після недавнього початку продажів роздрібним покупцям надійшло понад 30 000 замовлень. Бренд Dacia представив нове сімейство автомобілів і універсальну 7-місну модель Jogger, прийом замовлень на яку почнеться в кінці року.

Бренд Lada зберігає лідерство на російському ринку, незважаючи на падіння продажів на 27,8%. LADA Vesta і LADA Granta залишаються найбільш продаваними автомобілями в країні.

Прогноз на 2021

Незважаючи на зростання очікуваних виробничих втрат за рік, Renault Group підтверджує свої плани отримати операційну маржу за рік на тому ж рівні, що і в першому півріччі.

 

Група також має намір отримати позитивний вільний потік грошових коштів від операційної діяльності в автомобільному секторі за фінансовий рік без урахування змін в потребах в оборотному капіталі.

Виручка в третьому кварталі по секторах

У третьому кварталі 2021 року виручка групи склала 8987 млн євро (-13,4% порівняно з минулим роком). При незмінних валютних курсах і базі порівняння падіння склало б 14%.

Виручка в автомобільному секторі (за виключенням «АВТОВАЗ») склала 7685 млн євро (–14,1%).

Така зміна обумовлена, в першу чергу, скороченням обсягів (-20 пп). Цей ефект обсягу пояснюється в основному дефіцитом електронних компонентів і суворою комерційною політикою.

Вплив змін валютних курсів був позитивним і склав 0,3 пп через переоцінку деяких валют (Бразильський реал, фунт стерлінгів, Російський рубль).

Позитивний ефект ціни (+2,9 пп) відображає продовження політики Групи, яка ставить прибуток вище обсягів продажів. Однак на нього вплинула висока база оцінки в третьому кварталі 2020 року і невелике збільшення цін на ринках, які розвиваються, через відсутність негативного впливу змін валютних курсів.

Вплив продажів партнерам був негативним (-1,2 пп). В основному це пов'язано з низькими продажами дизельних двигунів, які також постраждали від дефіциту електронних компонентів.

Ефект від продуктового асортименту (+1,26 пп) відображає успіх моделі Arkana, запущеної на початку року, а також хороші результати продажів легких комерційних автомобілів.

Ефект географічного розподілу (-1,4 пп) обумовлений тим, що продажі за кордоном скоротилися менше, ніж у Європі.

"Інші" фактори зробили позитивний вплив у розмірі 3,7 пп в основному у зв'язку з переглядом звітності з продажів із зобов'язанням зворотного викупу, які скоротилися в порівнянні з третім кварталом 2020 року.

 

Внесок «АВТОВАЗ» у виручку групи (-19%) за квартал склав 537 млн євро. При незмінних обмінних курсах внесок "АВТОВАЗ" скоротився б на 23,9%.

 

Внесок сектора послуг мобільності в виручку за третій квартал 2021 року склав 6 млн євро.

 

Виручка у фінансуванні продажів (RCI Bank and Services) в третьому кварталі склала 759 млн євро, практично не змінившись в порівнянні з третім кварталом 2020 року.

 

На 30 вересня 2021 року сукупні складські запаси (включаючи незалежні дилерські мережі) становили 340 000 автомобілів порівняно з 470 000 наприкінці вересня 2020 року.

Сукупна виручка Renault Group

(млн євро)

2020

2021

 Зміни

2021/2020

1 квартал

 

 

 

Автомобільний сектор (без АВТОВАЗа)

8 591

8 566

-0,3%

АВТОВАЗ

701

685

-2,3%

Послуги мобільності

6

5

-16,7%

Фінансування продажів

827

759

-8,2%

Разом

10 125

10 015

-1,1%

2 квартал

 

 

 

Автомобільний сектор (без АВТОВАЗа)

7 136

11 773

+65,0%

АВТОВАЗ

388

800

+106,2%

Послуги мобільності

3

6

+77,8%

Фінансування продажів

773

763

-1,3%

Разом

8 300

13 342

+60,7%

3 квартал

 

 

 

Автомобільний сектор (без АВТОВАЗа)

8 948

7 685

-14,1%

АВТОВАЗ

663

537

-19,0%

Послуги мобільності

5

6

+20,0%

Фінансування продажів

758

759

–0,1%

Разом

10 374

8 987

-13,4%

9 місяців з початку року

 

 

 

Автомобільний сектор (без АВТОВАЗа)

24 675

28 024

+13,6%

АВТОВАЗ

1 752

2 022

+15,4%

Послуги мобільності

14

17

+21,4%

Фінансування продажів

2 358

2 281

-3,3%

Разом

28 799

32 344

+12,3%

Загальний обсяг продажів групи (ЛА+ЛОКА) по регіонах

 

3-й квартал

Сукупні продажі на кінець вересня

 

2020

2021

Динаміка (%)

2020

2021

Динаміка (%)

RENAULT

 

 

 

 

 

 

ЛА

403 534

284 569

-29,5

1 027 490

988 761

-3,8

ЛКА

80 260

81 365

+1,4

216 783

278 947

+28,7

ЛА+ЛКА

483 794

365 934

-24,4

1 244 273

1 267 708

1,9

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

 

 

 

ЛА

16 373

13 174

-19,5

69 515

40 082

-42,3

DACIA

 

 

 

 

 

 

ЛА

147 235

130 131

-11,6

343 159

369 542

+7,7

ЛКА

8 600

8 244

-4,1

23 696

31 602

+33,4

ЛА+ЛКА

155 835

138 375

-11,2

366 855

401 144

+9,3

LADA

 

 

 

 

 

 

ЛА

101 819

75 138

-26,2

249 677

283 345

+13,5

ЛКА

4 616

2 494

-46,0

9 501

9 820

3,4,

ЛА+ЛКА

106 435

77 632

-27,1

259 178

293 165

13,1

АВТОВАЗ

 

 

 

 

 

 

ЛА

997

1

---

9 517

183

---

ALPINE

 

 

 

 

 

 

ЛА

348

668

+92,0

1 047

1 669

+59,4

JINBEI и HUASONG

 

 

 

 

 

 

ЛА

313

17

-94,6

1 519

39

-97,4

ЛКА

6 981

2 282

-67,3

17 910

15 669

-12,5

ЛА+ЛКА

7 294

2 299

-68,5

19 429

15 708

-19,2

EVEASY

 

 

 

 

 

 

ЛА

0

944

---

0

2 281

---

RENAULT GROUP

 

 

 

 

 

 

ЛА

670 619

504 642

-24,7

1 701 924

1 685 902

-0,9

ЛКА

100 457

94 385

-6,0

267 890

336 038

+25,4

ЛА+ЛКА

771 076

599 027

-22,3

1 969 814

2 021 940

+2,6

Топ-15 ринків Групи на кінець вересня 2021 року

   

Обсяг продажів з початку року по вересень 2021

Частка на ринку

ЛА+ЛКА

Частка на ринку

Зміни в порівнянні з 2020

ПРОДАЖІ

 

(од.)

(%)

(пп)

1

Франція

391 483

24,6

-1,8

2

Росія

367 348

29,2

-0,5

3

Німеччина

128 996

5,8

-0,4

4

Італія

117 227

9,0

-1,0

5

Бразилія

95 920

6,6

-0,4

6

Туреччина

86 894

15,6

-2,0

7

Іспанія

84 785

11,0

-1,2

8

Індія

75 786

2,8

0,0

9

Марокко

52 125

39,6

-1,5

10

Великобританія

51 186

3,2

-0,9

11

Південна Корея

42 803

3,4,

-2,0

12

Бельгія + Люксембург

38 716

9,3

-2,4

13

Польща

38 287

9,6

-0,9

14

Колумбія

35 878

22,1

-0,4

15

Румунія

33 957

33,3

-6,9