Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз 2022 і прискорює трансформацію
"Група Renault рішуче проводить глибинну трансформацію і реалізує зміну своєї діяльності. Дані результати першого півріччя є яскравим тому доказом: попри усі перешкоди, що пов’язані із зупинкою діяльності у Росії, кризою напівпровідників та інфляцією витрат, Група продовжує покращувати свої операційні показники і починає отримувати зиск від успіху нових авто.
Відшкодувавши з лишком збитки від зупинки діяльності у Росії і продовжуючи свою стрімку трансформацію, Група Renault оновлює свій річний фінансовий прогноз 2022. Восени на Дні інвестора будуть представлені нові середньострокові фінансові перспективи і прискорене введення в дію стратегії Renaulution. Усі наші зусилля скеровані на перетворення Групи Renault на конкурентного, технологічного і серйозного гравця." сказав Лука де Мео, генеральний директор Renault Group
Результати першої половини 2022 року
У автомобільному секторі чистий борг зменшився до €1.2 мільярдів у порівнянні з 31 грудня 2021 року, з якого €522 мільйони пов’язані з продажом активів у Росії: -€426 мільйонів
Успіх нових авто і прискорення стратегії, спрямованої на цінність
[1] Лінійка E-TECH складається з електричних та гібридних авто
Оновлений фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік
проти позитивного раніше
Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.
Булонь-Біянкур, 29 липня 2022 року –
16 травня 2022 року рада директорів Групи Renault одностайно схвалили підписання договорів з продажу 100% акцій Renault Group у компанії Renault Russia місту Москва, а свої 67.69% акцій компанії AVTOVAZ НАМІ (Центральний науково-дослідний автомобільний і автомоторний інститут). До того ж, договором передбачений кол-опціон для Групи Renault з викупу своїх акцій компанії AVTOVAZ, що можна здійснити у певні періоди протягом наступних 6 років.
У результаті цих домовленостей:
Виторг Групи сягнув €21,121 мільйони, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року. При постійному курсі валют[1], він виріс на 1.1% (негативний курсовий ефект, здебільшого, пов'язаний з девальвацією турецької ліри).
Виторг від діяльності в автомобільному секторі досяг позначки у €19,574 мільйонів, збільшившись на 0.3% порівняно з першим півріччям 2021 року.
Ефект ціни, визначений на рівні +7.4 пункти, відобразив продовження нашої комерційної політики, що стартувала у третьому кварталі 2020 року, згідно з якою перевага надається цінності над об’ємом, а також підвищення ціни, щоб покрити інфляцію витрат і оптимізація комерційних знижок. Загалом він склав +8.4 пункти у другому кварталі 2022 після +5.6 пунктів у першому кварталі.
Успіх Arkana, випущеному у другому кварталі 2021 року, так само як і Jogger і Megane E-TECH Electric у першому півріччі, підкреслив оновлення бренду Renault у C-сегменті і посприяв створенню позитивного продакт мікс ефекту у +3.3 пункти.
Ці два ефекти уможливлюють відшкодування втрати об’єму у -5.2 пункти, що здебільшого пояснюється спадом європейського автомобільного ринку у зв’язку із дефіцитом напівпровідників.
Вплив продажу партнерам, від’ємний до -1.8 пункти, здебільшого пояснюється зменшення виробництва дизельних двигунів і транспортних засобів для наших партнерів (припинення дії договорів Master для Opel і Traffic для Fiat у кінці 2021 року).
"Інший" ефект, у -2.1 пункти, пов'язаний зі зниженням внеску з продажів від мережі Renault Retail Group (RRG) після ліквідації філіалів і частково компенсується післяпродажною роботою.
Група зафіксувала позитивну операційну маржу у €988 мільйонів (4.7% від виторгу) проти €432 мільйони у першому півріччі 2021 року (+2.6 пункти).
Операційна маржа у автомобільному секторі покращилась на €565 мільйонів до €420 мільйонів (2.1% від виторгу автомобільного сектору, або +2.8 пункти проти першого півріччя 2021 року).
Позитивний ефект міксу/ціни/збагачення у +€1,548 мільйон показує успішність комерційної політики, що надає перевагу цінності над об’ємом. Ця політика з лишком компенсує негативний ефект об’єму у -€270 мільйонів і зростання собівартості (сировина, закупівля, гарантія і виробничі та логістичні витрати), що загалом становить -€647 мільйонів. Останнє, в основному, пояснюється різким зростанням цін на сировинні матеріали (-€797 мільйонів), частково компенсується ефективністю закупівельних робіт (+€167 мільйонів).
Внесок від фінансування продажів компанією Mobilize Financial Services (раніше банк RCI та послуги) у Групову операційну маржу досяг €582 мільйонів, знизившись на €11 мільйонів порівняно з першим півріччям 2021 року, переважно через нормалізацію рівня ризику і зменшення середнього об’єму доходних активів (€43.7 мільярдів) відповідно до стратегії Групи задля оптимізації кількості транспортних засобів у мережі.
Роздрібний бізнес зафіксував 2.3% зростання нового фінансування. 14.8% збільшення середньої суми, що фінансується по новим контрактам компенсує 10.9% зменшення числа кредитних договорів, що зумовлене спадом продажів Групи.
У першому півріччі 2022 року, компанія Mobilize Financial Services успішно реалізувала свій перший випуск «зелених облігацій» на суму €500 мільйонів з п’ятирічним строком погашення. Отримані кошти від цього випуску будуть витрачені на фінансування електромобілів і зарядної інфраструктури. Ця емісія була забезпечена на початку липня, а тому не включена до фінансових зобов’язань, що датовані 30 червня 2022 року.
Інший операційний прибуток і витрати були від’ємними і становили -€49 мільйонів (проти -€70 мільйонів у першому півріччі 2021 року), що, зокрема, пояснюється резервами на реструктуризацію у -€134 мільйони і реалізацією активів (+€56 мільйонів), в основному, пов’язаних із продажем декількох комерційних дочірніх компаній Групи і філіалів RRG.
З урахуванням іншого операційного прибутку і витрат, операційний прибуток Групи становив €939 мільйонів проти €362 мільйонів у першому півріччі 2021 року.
Чистий фінансовий прибуток і витрати склали -€236 мільйонів у порівнянні з -€138 мільйонів у першому півріччі 2021 року. Таке погіршення може бути пояснене впливом гіперінфляції у Аргентині, вартість боргових зобов’язань залишається стабільною.
Внесок від асоційованих компаній становив €214 мільйонів, збільшившись на €54 мільйони у порівнянні з першою половиною 2021 року. Цей показник включає €325 мільйонів внеску від Nissan, що з лишком покриває €111 мільйонний від’ємний внесок від інших партнерів, особливо у зв’язку зі знеціненням акцій банку Renault Nissan Bank у Росії.
Поточні і відкладені податки представлені у вигляді оплати -€260 мільйонів у порівнянні з оплатою-€185 мільйонів у першому півріччі 2021 року, що пов’язано із зростанням прибутку.
Чистий прибуток від безперервної операційної діяльності склав €657 мільйонів, збільшившись на €458 мільйони у порівнянні з першим півріччям 2021 року.
Чистий прибуток від перерваної діяльності склав -€2.3 мільярди через безготівкові коригування пов’язані із реалізацією активів російською промислової діяльності.
Таким чином, чистий прибуток склав -€1,666 мільйон, а показник чистий прибуток, частка Групи, становив -€1,357 мільйон (або -€4.98 за акцію).
Грошовий потік у автомобільному бізнесі, без урахування витрат на реструктуризацію, включно з €800 мільйонами дивідендів компанії Mobilize Financial Services, досягнув €2.6 мільярди, збільшившись на €0.9 мільярди порівняно з першим півріччям 2021 року. Цей грошовий потік суттєво покрив матеріальні і нематеріальні інвестиції до реалізації активів, що загалом склало €1.2 мільярди (€1.1 мільярд після вирахування реалізації активів).
Без урахування наслідків реалізації активів, чисті капітальні витрати (CAPEX) та НДДКР (R&D) Групи становили 8.0% від виторгу порівняно з 9.1% у першому півріччі 2021 року. Вони склали 7.5% включно з реалізацією активів.
Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі[2] був позитивним на рівні +€956 мільйонів з урахуванням -€278 мільйонів витрат на реструктуризацію і негативну зміну у потребі оборотного капіталу у -€275 мільйонів.
Чистий борг у автомобільному секторі склав -€426 мільйонів станом на 30 червня 2022 року порівняно з -€1.6 мільярдами станом на 31 грудня 2021 року (-€1.1 мільярди скоригований від діяльності AVTOVAZ і Renault Russia), або спад у €1.2 мільярди.
У першому півріччі 2022 року Група Renault завчасно погасила кредит банківського пулу в розмірі €1 млрд, користуючись гарантіями французької держави (PGE) і відшкодує у другому півріччі €1 мільярд для обов’язкового щорічного погашення заборгованості. Як і було оголошено, увесь кредит буде повернутий не пізніше кінця 2023 року.
У якості складової частини своєї програми Резервної Реєстрації, Renault SA запустила 24 червня 2022 року емісію облігацій на японський ринок на загальну суму у 80.7 мільярдів єн (або €561 мільйонів) зі ставкою 3,5% і трирічним строком погашення. Ця емісія була реалізована 1 липня 2022 року і тому не включена до фінансових зобов’язань від 30 червня 2022 року.
Станом на 30 червня 2022 року загальні інвентарні запаси нових транспортних засобів (включно з незалежною дилерською мережею) складають 348,000 одиниць порівняно з 427,000 (включно з 12,000 транспортних засобів у Росії) на кінець червня 2021 року, або за 60 днів продажів.
[1] З метою аналізу коливань консолідованого виторгу за постійного курсу обміну валют, Група Renault перераховує виторг за поточний період, використовуючи середній курс обміну попереднього періоду.
[2] Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі: грошовий потік після оплати відсотків і податків (за винятком дивідендів, отриманих від вказаних компаній) за вирахуванням матеріальних і нематеріальних інвестицій мінус реалізація активів +/- зміна потреби у оборотному капіталі
Група Renault оновлює свій фінансовий прогноз на фінансовий 2022 рік наступними показниками:
проти позитивного раніше
Група підтверджує вплив кризи напівпровідників, оцінений на рівні 300,000 транспортних засобів у 2022 році.
Під час проведення Дня інвестора восени, Група представить оновлення свого середньострокового фінансового прогнозу Renaulution і стратегії позиціювання себе як конкурентного, технологічного і серйозного гравця.
У мільйонах € |
2021 перше півріччя [1] |
2022 перше півріччя |
Різниця
|
---|---|---|---|
Виторг Групи |
21,057 |
21,121 |
+0.3% |
Операційна маржа % від виторгу |
432 2.1% |
988 4.7 % |
+556 +2.6 pts |
Інший операційний прибуток і витрати |
-70 |
-49 |
+21 |
Операційний прибуток |
362 |
939 |
+577 |
Чистий фінансовий прибуток і витрати |
-138 |
-236 |
-98 |
Внесок від асоційованих компаній |
160 |
214 |
+54 |
з яких Nissan |
100 |
325 |
+225 |
Поточні і відкладені податки |
-185 |
-260 |
-75 |
Чистий прибуток |
368 |
-1,666 |
-2,034 |
з якого безперервна операційна діяльність |
199 |
657 |
+458 |
з якого перервана діяльність |
169 |
-2,323 |
-2,492 |
Чистий прибуток, Частка Групи |
354 |
-1,357 |
-1,711 |
Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі |
-514 |
956 |
+1,470 |
[1] Наведені результати стосуються безперервної операційної діяльності (без урахування Avtovaz і Renault Russia, про продаж яких було оголошено 16 травня 2022 року)
У мільйонах € |
2021 перше півріччя |
2021 перше півріччя |
різниця |
2021 фінансовий рік |
2021 фінансовий рік |
різниця |
---|---|---|---|---|---|---|
опублікований |
скоригований |
|
опублікований |
скоригований |
|
|
Виторг Групи |
23,357 |
21,057 |
-2,300 |
46,213 |
41,659 |
-4,554 |
Операційна маржа |
654 |
432 |
-222 |
1,663 |
1,153 |
-510 |
% від виторгу |
2.8% |
2.1% |
-0.7 pt |
3.6% |
2.8% |
-0.8 pt |
Інший операційний прибуток і витрати |
-83 |
-70 |
+13 |
-265 |
-253 |
+12 |
Операційний прибуток |
571 |
362 |
-209 |
1,398 |
900 |
-498 |
Чистий фінансовий прибуток і витрати |
-163 |
-138 |
+25 |
-350 |
-295 |
+55 |
Внесок від асоційованих компаній |
160 |
160 |
- |
515 |
515 |
- |
Поточні і відкладені податки |
-200 |
-185 |
+15 |
-596 |
-571 |
+25 |
Чистий прибуток |
368 |
368 |
- |
967 |
967 |
- |
з якого безперервна операційна діяльність |
368 |
199 |
-169 |
967 |
549 |
-418 |
з якого перервана діяльність |
- |
169 |
+169 |
|
418 |
+418 |
Операційний вільний грошовий потік у автомобільному секторі |
-70 |
-514 |
-444 |
1,272 |
889 |
-383 |
Чистий борг у автомобільному секторі |
|
|
|
-1,622 |
-1,100 |
+522 |
|
at 2021-12-31 |
at 2021-12-31 |
at 2021-12-31 |
Скорочена і зведена піврічна фінансова звітність Групи Renault, датована 30 червня 2022 року була переглянута радою директорів 28 липня 2022 року.
Статутні аудитори Групи здійснили обмежений огляд цієї фінансової звітності і їх піврічний звіт скоро буде опублікований.
Фінансовий звіт з повним аналізом фінансових результатів за перше півріччя 2022 року доступний на сайті www.renaultgroup.com у розділі “Finance”.
Група Renault знаходиться у авангарді мобільності, заново оновлюючи себе. Посилена альянсом з Nissan та Mitsubishi Motors і, володіючи унікальним досвідом у електрифікації, Група Renault включає 4 бренди, що доповнюють один одного - Renault, Dacia, Alpine і Mobilize – що пропонують раціональні та інноваційні рішення у царині мобільності своїм клієнтам. Будучи представленою у більш ніж 130 країнах, Група продала 2.7 мільйонів транспортних засобів у 2021 році. Вона забезпечує робочими місцями близько 111 000 людей, які щоденно реалізують її ключову мету, щоб мобільність зближувала людей. Готова до викликів на дорозі та у змаганнях Група Renault продовжує амбітний процес трансформації заради створення цінності. Він спрямований на створення нових технологій та сервісів і нового модельного ряду ще більш конкурентних, збалансованих і електрифікованих транспортних засобів. У відповідності до екологічних викликів Група ставить перед собою амбітне завдання по досягненню вуглецевої нейтральності у Європі до 2040 року. https://www.renaultgroup.com/en/