Як хетчбек від Renault здійснив справжню революцію

"Мені потрібен простір", - говорив П'єр Дрейфюс, генеральний директор Renault з 1955 по 1975 роки, коли давав інструкції розробникам з дизайну Renault 4

Цьому незвичайному автомобілю потрібно було увійти в історію завдяки одній особливості, яка сьогодні навряд чи когось здивує, але тоді це справило справжню міні-революцію – кузов хетчбек. З п'ятими дверцятами та плоскою підлогою Renault 4 був одночасно седаном та універсалом, справжнім багатофункціональним автомобілем. У той час завдяки додатковим заднім дверям в 4L можна було легко завантажувати тюки з соломою, а сьогодні люди використовують її, щоб перевозити валізи та сумки, як, наприклад, на Renault Arkana. Керуючий директор Renault Classic згадує про революцію хетчбеків, яку здійснила Renault.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід роботи з нашим сайтом. Деякі з них необхідні для функціонування цього сайту; інші допомагають нам зрозуміти, як ви використовуєте сайт, щоб ми могли покращити його. Ми також можемо використовувати файли cookie для таргетування. Натисніть «Прийняти всі файли cookie», щоб продовжити, як зазначено, або натисніть «Керувати моїми налаштуваннями», щоб вибрати типи файлів cookie, на які ви погоджуєтеся.

"Хетчбеки здійснили революцію в автомобільній галузі, забезпечивши великі можливості з модулюванням внутрішньосалонного простору" - Юґ, керуючий директор Renault Classic.

Модель Renault 4 була представлена в 1961 році, коли люди у Франції почали перебиратися з сіл ближче до міст. Однак тоді громадський транспорт, особливо у передмісті, був розвинений досить погано. Люди відчували, що їм потрібен автомобіль, який підходить як для міських, так і для сільських районів, на якому вони могли б їздити по магазинах і на роботу. Це був час, коли все більше жінок починали влаштовуватися на постійну роботу, а купівельна спроможність домогосподарств зростала. У тих умовах автомобіль, який незабаром буде названий 4L, став універсальним рішенням для міського та сільського життя – і все завдяки кузову хетчбек!
Шлях до свободи

Шлях до свободи

П'яті двері швидко перетворили Renault 4 на справжнє соціальне явище. Генеральний директор Renault з 1955 по 1975 роки П'єр Дрейфюс, який став ідеологом проекту, говорив своїм командам, що йому потрібно було «багато простору» та автомобіль, який підійшов би людям будь-якого віку та соціального становища у всьому світі. За 30 з лишком років більш ніж у 100 країнах було продано понад 8 млн. цих автомобілів, тому можна стверджувати, що його бажання здійснилося. «Кузов хетчбек – новий тип автомобіля, який створив новий стандарт на ринку, - Юґ. - Завдяки цьому чудовому рішенню 4L одночасно був седаном та універсалом, тобто багатофункціональним автомобілем».

Кузов хетчбек дозволяв легко завантажувати в 4L будь-що, від тюків з соломою до приладдя для кемпінгу, і в цьому автомобіль підходив для будь-якого способу життя. Крім того, п'яті двері серйозно збільшували можливості зміни внутрішньосалонного простору, що дозволило інженерам та дизайнерам створити перші «автомобілі для життя». «Хетчбек показав, що ми можемо відійти від традиційної архітектури "капот-пасажирське відділення-багажник", - Юґ. - П'яті дверцята давали більше свободи щодо дизайну». Поява хетчбека започаткувала нові типи автомобілів, такі як однооб'ємники і кросовери.

Особливості для всієї лінійки

Особливості для всієї лінійки

Кузов хетчбек зумовив успіх 4L, тому в Renault ризикнули застосувати це конструктивне рішення у більш традиційному сегменті сімейних седанів зі стандартними багажниками. Renault 16, що з'явився в 1965 році, проголосив нову революцію, яка проклала хетчбекам дорогу у вищі сегменти. Якщо задуматися, Renault 16 був збільшеною версією Renault 4 - обидва хетчбеки з п'ятими дверцятами та неймовірною модульованістю в задній частині автомобіля.

«Разом із Renault 16 прийшло усвідомлення того, що для уявлення хетчбека в якості стандарта у сегменті сімейних автомобілів і дорожчих моделей не було жодних перешкод» - Юґ, керуючий директор Renault Classic.

По суті, хетчбеком могла бути будь-яка модель, у тому числі седани, купе та міські автомобілі. Renault почала розробляти широку лінійку моделей з новим кузовом, включаючи R20 та R30, Fuego, R25 та R11. А після перемоги братів Маро в ралі Париж-Дакар 1982 року на Renault 20 інтерес до хетчбеків збільшився ще більше.

Ідеальний варіант для Arkana

Ідеальний варіант для Arkana

Arkana - це найяскравіший представник типу кузова з п'ятими дверима в сучасній лінійці Renault. «Цей ліфтбек забезпечує оптимальне поєднання рис кросовера та купе, - Юґ. - Завдяки чому в поєднанні з елегантним дизайном клієнтам пропонується необхідна практичність. Модель Arkana отримала просторий та зручний салон, а також збільшені можливості для навантаження порівняно зі звичайним багажником”.