Жан Ле Кам: Пристрасть до 4l

Renault 4 є справжньою іконою автомобільної індустрії: всього у світі продано понад 8 мільйонів одиниць в більш ніж 100 країнах! Відзначивши в цьому році своє 60-річчя, він все ще дарує задоволення своїм користувачам та колекціонерам, таким як Жан Ле Кам. Відомий шкіпер обожнює 4L. Коли він подарував один екземпляр своїй доньці на її 18-річчя, він і уявити собі не міг, що дванадцять років по тому він стане власником щонайменше восьми автомобілів. Він розповідає нам історію виникнення такої пристрасті.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід роботи з нашим сайтом. Деякі з них необхідні для функціонування цього сайту; інші допомагають нам зрозуміти, як ви використовуєте сайт, щоб ми могли покращити його. Ми також можемо використовувати файли cookie для таргетування. Натисніть «Прийняти всі файли cookie», щоб продовжити, як зазначено, або натисніть «Керувати моїми налаштуваннями», щоб вибрати типи файлів cookie, на які ви погоджуєтеся.

Жан Ле Кам, шкіпер і водій 4L

Ви, скоріш за все, чули про Жана Ле Кама. Він - справжня легенда вітрильного спорту: на його рахунку вже 5 перегонів Vendée Globe. Він показав справжній героїзм в останніх перегонах, коли врятував шкіпера Кевіна Ескоф'є, що дрейфував на своєму рятувальному плоту посеред Індійського океану. Протягом багатьох років цей завзятий шкіпер відрізнявся тим, що підбирав інших мореплавців на човнах, причому більш сучасних, ніж його «Yes-We-Cam», «морська версія 4L», як він зі сміхом називає її. Він проводить свій час за підкоренням морів і... водінням своїх 4L! Він каже нам, що у цих двох захоплень більше спільного, ніж здається на перший погляд.

 

4L – улюбленець багатьох водіїв, що лишив вагомий внесок після довгих років
і пройшов крізь кілька поколінь. У всіх є спогади про 4L 

Згадуємо «першу машину для повсякденного життя»

Згадуємо «першу машину для повсякденного життя»

Renault 4, перша «машина для повсякденного життя», яка незабаром отримала назву «4L», є результатом реалізації геніальної ідеї: створення універсального автомобіля, який би став у пригоді в будь-якій життєвій ситуації. Жан Ле Кам вважає його також всюдиходом через легку масу, як він пояснив L'Equipe в березні минулого року: «Я назвав свій човен 4L, щоб додати йому іміджу. Renault 4 був сконструйований таким чином, щоб його можна було використовувати навіть в пустелі. Це машина, яка може відвезти вас куди завгодно, справжній повнопривідний автомобіль».

4L продемонстрував це на 4L Trophy, ралі, яке проводиться щорічно починаючи з 1997 року. 4L настільки надійний, що він може пройти будь-яку трасу, навіть цілком з піску, або кам'янистого ґрунту. Важко назвати іншу модель, здатну на таке через 60 років після появи на ринку!

Представлений публіці в липні 1961 року, 4L має 5-дверну модель з багажником, який трансформується в універсальний простір: якщо скласти заднє багатомісне сидіння, автомобіль з седана перетворюється в пікап. Так, це сімейний автомобіль, але, крім того, це також ікона французької поп-культури, і не варто забувати про те, які асоціації про нього закріпились в нашій свідомості: це автомобіль жандармерії, пошти, інших ключових професій. Іншими словами, мінівен Renault 4, як каже Жан Ле Кам, це «справжня історична пам’ятка»!

4l - автомобіль, який можна перезбирати нескінченно

4l - автомобіль, який можна перезбирати нескінченно

Хоча виробництво машини закінчилося у 1992 році, ви все ще можете іноді зустріти 4L на дорогах, ринках старих автомобілів і у володінні колекціонерів. Простота й надійність його механізмів і досі привертають увагу безлічі шанувальників. Ці якості подобаються і шкіперу-конструктору Жану Ле Каму. Як на воді, так і на твердій землі «Король Жан» полюбляє майструвати. Під час останньої події Vendée Globe він вкотре продемонстрував це, коли ремонтував своє судно прямо на ходу. 4L повністю відповідає духу цього морського вовка: «Це машина, з якою я можу погратись, яку я можу трохи поліпшити ... в деякому сенсі, вона як мій Hubert, човен, який я без кінця вдосконалюю».

Саме після Vendée Globe він став збирати справжню колекцію. Шкіпер залишився без човна під час перегонів 2008-2009 років. Без нього йому стало нудно, і він повернувся до своєї пристрасті до 4L. До першого автомобілю, який він подарував своїй доньці, коли їй виповнилося 18 років, незабаром приєднався інший, і він покращив перший, додавши кілька нових елементів. Потім виникла дилема, як він сказав L'Equipe: «Я знімав деталі з одного автомобіля, щоб зібрати інший. Але так просто це не вирішити, це неможливо». Тому він купив третій, потім четвертий екземпляр... Одного разу він купив три машини за одні вихідні! Так він і зібрав колекцію з восьми 4L.

Однак він ще не готовий зробити наступний крок і взяти участь у перегонах за кермом 4L. Жан Ле Кам надає перевагу швидкості на воді, жаліючи свої 4L замість того, щоб розбивати їх на пісках в перегонах 4L Trophy.

Він натякає, що мріє про повністю електричну версію 2.0 цієї ікони свого часу. Те, що дозволило б культовому автомобілю повернутися на передній план і залишити свій слід в нових поколіннях.

Висновок зрозумілий: ця машина була ідеальна в минулому і залишається такою в наші дні. І вона точно не полишить своїх позицій в найближчому майбутньому!