Конструктор Lego та трохи сміливості (епізод 3)

Завдяки своїй експертизі у сфері електричних транспортних засобів, досвіду в роботі з Formula 1, а також власному ентузіазму й відданості команд з інженерії, розробки та контролю, Renault створив інноваційний гібридний E-TECH силовий агрегат. Мало кому відомо, що він був винайдений та розроблений дещо незвичайним і дуже надихаючим способом. Ніколя Фремо, експерт з гібридної архітектури Renault, згадує останні рішення, які привели двигун E-TECH до того вигляду, який сьогодні можна споглядати під капотом перших вироблених моделей.

Alt Image C29

Ніколя Фремо, експерт з гібридної архітектури Renault:

Після перших запусків прототипів, які підтвердили функціонування системи E-TECH, народженої з простої моделі LEGO декількома місяцями раніше, команда розробників стала на першу важливу сходинку: показ «справжнього» автомобіля впродовж 18 місяців, встановлених Жераром Детурбе після того, як він дав згоду на розробку цієї гібридної технології. Саме під капотом Dacia Sandero перша версія двигуна E-TECH «частково публічно» дебютувала на Innov'Days 2012 року, заході, на якому співробітники Групи дізнавались про останні розроблювані технологічні інновації.

ТЕХНОЛОГІЯ E-TECH - ДІЙСНО УНІКАЛЬНА, ТОМУ ЩО ВОНА НАДЗВИЧАЙНО ПРОСТА. БАГАТО ЛЮДЕЙ СТАВИЛИ ПИТАННЯ, ЧИ ЖИТТЄЗДАТНА ВОНА. МИ ДОВЕЛИ, ЩО ЦЕ ТАК!

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити вам найкращий досвід роботи з нашим сайтом. Деякі з них необхідні для функціонування цього сайту; інші допомагають нам зрозуміти, як ви використовуєте сайт, щоб ми могли покращити його. Ми також можемо використовувати файли cookie для таргетування. Натисніть «Прийняти всі файли cookie», щоб продовжити, як зазначено, або натисніть «Керувати моїми налаштуваннями», щоб вибрати типи файлів cookie, на які ви погоджуєтеся.

EOLAB неминуча зустріч

Водночас Renault мала вирішити завдання керівництва: розробити автомобіль, здатний споживати менше 2 л на 100 км. Цю роль повинен був зіграти прототип EOLAB. Представники різних команд (інженери, дизайнери, фахівці з аеродинаміки й т.д.) на чолі з Лораном Топеном працювали над трьома основними напрямками: полегшенням платформи та кузова автомобіля, його покращеною аеродинамікою і максимально економічною трансмісією. Зустріч між командами розробників моторизації E-TECH була неминуча.

 

«Об'єднання EOLAB і E-TECH незабаром стало очевидним рішенням, оскільки для завершення проекту потрібно було одночасно знайти більш легке авто і впровадити в нього силовий агрегат за допомогою інноваційних технологій. Перед нами було два шляхи для виконання вимог Renault, іншими словами, надання розумного й економічного рішення, доступного для всіх».

 

Лоран Топен, керівник проекту EOLAB: “Прототип EOLAB був представлений на Паризькому автосалоні 2014 року. Одночасно з цим журналістів запросили випробувати «демо-версію автомобіля» на трасі Мортефонтен: це було своєрідне випробування вогнем для моторизації E-TECH”.

Четверта шестерня

EOLAB виправдав очікування, зібравши позитивні відгуки: журналістів просто зачарував прототип, який побив рекорди витрати палива (в результаті, він склав 1 л/100 км!), не жертвуючи динамічністю (9,2 сек потрібно для розгону до 100 км/год) і контролем над дорогою. Однак, Ніколя Фремо і команда розробників не були повністю задоволені: «Нам довелося попрацювати в прискоренні запуску двигуна внутрішнього згоряння і зробити трансмісію більш швидкою, аби відчувати задоволення від водіння з миттєвим відгуком педалі, яке можна порівняти з відчуттям при їзді на електромобілі».

Довелось провести роботу з вихідним валом трансмісії. Було вирішено додати четверту передачу до трансмісії з кулачковою муфтою, з'єднаної з двигуном внутрішнього згоряння, де їх спочатку було тільки три. Більш того, четверта передача дозволяла повністю відключати головний електродвигун коли він не використовувався, наприклад, на автомагістралях. Це знижує його опір обертанню і економить близько 1 кВт, або від 3 до 4% витрати палива. «Водіння на автостраді стало більш комфортним і економічним», - каже Ніколя Фремо.

Маленький тур у F1

Розвиток технології E-TECH продовжився шляхом прямого співробітництва з командами Renault Sport Racing. Слід зазначити, що Формула 1 рухалася в бік електрифікації з 2009 року завдяки KERS (Kinetic energy recovery system), а у 2014 році вона представила нове покоління гібридних двигунів V6. Як на треку, так і на дорозі виробники двигунів однаково прагнуть знизити витрати електроенергії й підвищити економію палива. Інженери, що працюють над двигуном E-TECH, вивідали ці секрети управління енергоспоживанням від своїх колег з команди Renault F1, попередниці сьогоднішньої команди Alpine F1.

Для складання пазлу не вистачало тільки однієї деталі: необхідно було визначити, який двигун внутрішнього згоряння буде використовуватись. Вибір припав на безнаддувний 4-циліндровий двигун HR16 з групи двигунів Альянсу. Це вимагало великої роботи з адаптації, особливо з точки зору робочого циклу, але дозволило інноваційній трансмісії з кулачковою муфтою, зібраною з LEGO руками Ніколя Фремо, повністю розкрити свій потенціал. Це допомогло розв’язати питання з оптимізацією витрат на моторизацію E-TECH, призначену для автомобілів середнього класу.

Нереальна пригода

Сьогодні двигун E-TECH став реальністю, він пропонується в «простій» гібридній версії на Clio, Captur і Arkana, а також в гібридній версії, що підзаряджається, на Captur і Mégane. Ніколя Фремо порівнює це з мрією, що збулась: «Ми почали з малого, у нас був інженерний відділ, що зайнявся концептом, і ось він перетворився на повноцінну лінійку».

Це й стало фіналом дещо сюрреалістичної історії, що сталася завдяки моделі з LEGO, а також винахідливості та наполегливості виділеної команди, яка не опустила руки, коли стало важко. Це була команда, яка знала, як згуртуватися і створити змагальний дух, що поступово охопив всю компанію. Це було життєво важливо, адже на кону стояло дуже багато.

«Безумовно, це була надто ризикована гра. Але поступово цю ідею стала розділяти вся компанія: від групи з розробки продуктів та автомобілів і до вищого керівництва. Багато інженерів і не тільки були залучені в цей проект завдяки неабиякій мотивації. Це те, що робить компанію гідною уваги. Успіх силового агрегату E-TECH був шаленим, і ми всі можемо цим пишатись», - робить висновок Ніколя Фремо.