У 2018 році Groupe Renault представила три концепт-кара
Groupe Renault втілила це бачення в життя, представивши нові автомобілі, партнерства та експерименти, які формують мобільність майбутнього:
Сервіс замовлення автомобілів з використанням безпілотних електромобілів-прототипів Renault ZOE Cab у межах проекту Paris-Saclay Autonomous Lab.
Перші випробування автомобіля доставки «останнього кілометра» Renault EZ-FLEX спільно з Groupe La Poste.
Дослідний безпілотний автомобіль Renault EZ-POD як додаткове рішення для забезпечення мобільності для подолання «першого та останнього кілометра».
Партнерство з KLEPIERRE з метою надання інноваційних послуг із забезпечення мобільності у торгових центрах.
Новий сервіс TGV Inoui під назвою Mon Chauffeur («Мій водій»), розроблений Karhoo, дочірньою компанією Groupe Renault, спільно з SNCF Mobilités.
Groupe Renault, лідер у сфері створення електромобілів у Європі, займається розробкою простих, доступних рішень з мобільності.
Groupe Renault започаткувала нову епоху сталої і доступної мобільності, розвиваючи чотири стратегічних напрямки інновацій, які мають ключове значення для трансформації галузі: електрична мобільність, підключена мобільність, безпілотна мобільність та нові сервіси із забезпечення мобільності.
Тьєррі Боллоре (Thierry Bolloré), генеральний директор Groupe Renault: “У часи, коли мобільність перетворилась на критично важливий чинник розвитку у глобальному масштабі, наша роль досвідченого виробника автомобілів усіх типів є вагомою як ніколи. На нас покладено відповідальність за створення інноваційних рішень для подолання проблем перенаселення міських районів та визначення обрисів «розумних» міст майбутнього. Поряд з містами, стартапами, провідними партнерами та органами державної влади ми розглядаємо своє лідерство як ключову частину нової історії - історії електричної, під’єднаної, автономної та спільної мобільності, покликаної задовольняти потреби широкого загалу.”
Інноваційні експерименти у галузі пасажирських перевезень і транспортування вантажів
Проект Paris-Saclay Autonomous Lab, про розробку якого було офіційно оголошено 15 травня 2019 року, є спільною ініціативою Groupe Renault, Transdev Group, IRT SystemX, Інституту VEDECOM та Університету Париж-Сакле. Мета проекту полягає у розробці та випробуванні комплексної автономної системи автомобільних перевезень, яка охоплює безпілотні автомобілі, систему контролю, під’єднану інфраструктуру та користувацькі додатки. З метою визначення вимог до масштабування сервісу безпілотної мобільності проводитимуться експерименти.
У межах цього проекту Groupe Renault забезпечує роботу сервісу замовлення автомобілів з використанням безпілотних електромобілів-прототипів Renault ZOE Cab на території університетського містечка Париж-Сакле.
Сервіс передбачає створення інфраструктури точок посадки та висадки, які не заважатимуть іншим видам транспорту і будуть розташовані поруч (не далі 300 м) із часто відвідуваними зонами університетського містечка. У разі потреби автомобіль зможе дорогою підбирати інших пасажирів, які подорожують тим самим маршрутом. Люди, які приїздять до містечка громадським транспортом, за допомогою сервісу зможуть вільно переміщуватися територією.
Перший етап проекту Paris-Saclay Autonomous Lab належить до експериментів, обраних урядом Франції 24 квітня 2019 року після оголошеного у межах ініціативи тендеру на проекти за програмою «Інвестиції в майбутнє». Експерименти є частиною французької державної стратегії розвитку безпілотних автомобілів. Вони спрямовані на ознайомлення з цими системами місцевих мешканців та зацікавлених осіб, розширення їх використання і формування нормативної бази, яка має охоплювати, зокрема, процес затвердження вимог до безпеки.
Міській транспорт та еко-технології
Міська екосистема доставки включає в себе логістичні компанії, органи державної влади та місцевого самоврядування, міста, інфраструктуру та автовиробників. Renault EZ-FLEX - це експериментальний компактний електромобіль з доступом до мережі Інтернет, створений для міської доставки «останнього кілометра». Перші випробування автомобіля та його сервісів проведе Groupe LA POSTE. До випробувань будуть залучатися всі зацікавлені сторони в межах екосистеми. Мета випробувань полягає у формуванні спільного бачення стосовно доставки вантажів у міських умовах.
У автомобілі встановлено датчики для відстеження його використання. Під час випробувань ця інформація розглядатиметься у поєднанні зі зворотним зв’язком від операторів. Передбачається збирання широкого переліку даних: геолокація, пробіг, запас ходу, відчиняння дверей, швидкість, зупинки тощо. Дані передаватимуться у реальному часі або раз на добу за допомогою інтерфейсів зв’язку автомобіля з метою відстеження його фактичного використання в умовах щоденної експлуатації. За результатами аналізу цих даних, а також зворотного зв’язку від операторів (наприклад, від оператора поштового зв’язку LA POSTE) Renault проектуватиме автомобілі, максимально пристосовані до мінливих умов міської доставки.
Після проведення експериментів Renault започатковує нову програму з підготовки та проектування інновацій майбутнього. Обраний двома компаніями спільний підхід демонструє новітні гнучкі процеси розробки і буде ґрунтуватися на зворотному зв’язку від користувачів у реальному часі.
Оскільки потреба у доставці «останнього кілометра» продовжує зростати, можна використовувати необмежену кількість додаткових задніх модулів. Модель Renault EZ FLEX було створено для адаптації до потреб майбутнього. До автомобіля можна під’єднувати змінні задні модулі.
Groupe Renault продовжує розглядати нові рішення у сфері мобільності за допомогою EZ-POD - дослідного безпілотного автомобіля, який забезпечить мобільність для подолання «першого та останнього кілометра».
Двомісний безпілотний автомобіль з доступом до мережі Інтернет Renault EZ-POD з повністю електричним приводом має надзвичайно компактні габарити і вирізняється високою маневреністю. Саме тому автомобіль можна використовувати для забезпечення мобільності в умовах обмеженого простору - на території паркінгів, готелів, торгових центрів, університетських містечок, а також в умовах міста - на центральних вулицях, у передмісті та на території житлових комплексів.
Renault EZ-POD з регульованою швидкістю призначений для перевезень на короткі відстані і є додатковим рішенням із забезпечення загальнодоступної мобільності.
Renault EZ-POD створювався передусім як роботизована безпілотна платформа для перевезень пасажирів на відрізку «першого та останнього кілометра», але також може надаватися у версії для перевезення вантажів.
Дедалі більша кількість споживачів, особливо молодь, що мешкає у містах і передмістях, обирають спільне використання замість придбання автомобіля.
Groupe Renault підтримує економіку спільного використання і розробляє нові сервіси із забезпечення мобільності в умовах міста.
- У 2018 році компанія Renault спільно з ADA запустила у Парижі сервіс спільного використання автомобілів на базі парку електромобілів, що вільно переміщуються, під назвою Moov’in.Paris by Renault. За допомогою спеціального додатка клієнти можуть замовити Renault ZOE або Twizy, особливо для поїздок на малі відстані.
- У Мадриді Renault спільно з іспанським інфраструктурним оператором Ferrovial Servicio забезпечує роботу сервісу Zity, користувачі якого мають доступ до автопарку, що налічує 650 електромобілів Renault ZOE. Їх можна використовувати для поїздок куди завгодно, безкоштовно паркувати і зберігати за собою право на користування автомобілем на час зупинки (для проведення зустрічі, виконання доручень чи походу в кіно). Компанія використовує Zity для випробування гнучкого унікального сервісу.
· Marcel - сервіс, який надається компанією VTC (дочірня компанія Groupe Renault з 2017 року) і налічує понад 2000 водіїв. На базі платформи Marcel пропонується сервіс під назвою e.co, що використовує парк Renault ZOE.
- На півдні Франції сервіс Renault Mobility у 2019 році запустив власну послугу зі спільного використання електромобілів у регіоні Ніцца - Лазуровий берег. Користувачам сервісу на території чотирьох муніципалітетів цілодобово доступні 57 прокатних автомобілів Renault ZOE.
- Сервіс Karhoo, що з 2017 року працює за підтримки Groupe Renault, а у квітні 2019 року отримав престижну відзнаку за досягнення у сфері забезпечення мобільності премії European Startup Prize, використовує свою міжнародну платформу резервування для об’єднання служб таксі, сервісів пошуку попутних автомобілів та приватних автопрокатних компаній. Karhoo дозволяє кінцевим користувачам бронювати, змінювати, відстежувати та оплачувати поїздки на всій території Франції та в усьому світі, і пропонує широкий перелік послуг. Угоди про партнерство з Karhoo вже уклали понад 1500 автопарків на шести континентах, загальна кількість автомобілів у яких перевищує 1,8 млн. У співпраці з SNCF Mobilités Karhoo нещодавно запустив новий сервіс TGV INOUI під назвою Mon Chauffeur, за допомогою якого мандрівники можуть автоматично замовляти таксі чи попутні автомобілі для поїздок на залізничні вокзали або від них.
- Сервіс Yuso, що приєднався до Flit Technologies Group у травні 2018 року і здобув фінансову підтримку RCI Bank and Services (дочірньої компанії групи Renault-Nissan-Mitsubishi Motors), - це рішення для диспетчеризації замовлень попутних автомобілів, таксі та компаній з доставки, що забезпечує автоматизоване керування автопарками та водіями.
Yuso пропонує надійну інноваційну технологію, яку постачальники послуг із забезпечення мобільності з усього світу зможуть використовувати для оптимізації пасажирських перевезень і доставки вантажів.