Електричні склопідйомники, підсилювач керма, кондиціонер, камера заднього виду, GPS... Це лише невеликий перелік винаходів, які перетворили сучасний автомобіль та радикально змінили повсякденне життя автолюбителів.
Користування ключ-картою
Одні рішення допомогли підвищити безпеку, інші – встановили нові стандарти у сфері комфорту. А ключ-карта спростила взаємодію з автомобілем. Вперше її вигадали 20 років тому в компанії Renault, і вона швидко стала справжнім хітом у клієнтів. Паскалін, менеджерка відділу крос-функціональних рішень у продуктовому департаменті Renault Group, розповідає про історію «чарівної» картки.
Ключ-карта, яка спочатку виглядала як гаджет, гідний «агента 007», поступово була залучена у використання виробниками по всьому світу та стала стандартною опцією у багатьох автомобілях. Ця річ розміром з кредитну картку багато в чому повторила історію хетчбека, що здобув популярність на початку 1960-х. Вона виявилася однією з найвидатніших інновацій Renault, що залишили свій відбиток в автомобільній історії.
Історія маленьких речей, з якими пов'язані великі зміни
Все почалося 2001 року. Renault готувалася до старту продажів седана Laguna II, який мав стати одним із найстильніших автомобілів початку 21 століття. Проте конструкторам здавалося, що у дизайні не вистачає оригінальних рішень.
Незадовго до офіційного запуску Бернар Дюмондель, керівник проекту Laguna II, зупинявся у готелі Люксембурга. Якось він відкривав двері номера магнітною картою, і його осяяло: а чому б замість традиційного автомобільного ключа не використовувати безконтактний? Так народилася ідея ключ-карти. Він розповів про неї керівнику програми та зацікавив Виконавчий комітет Групи (зокрема самого Луї Швейцера, у ті роки генерального директора Renault). Проект було затверджено, заявку подали на патент.
Після R16 TX (1973), першим французьким автомобілем з електронним центральним замком, та Fuego (1982) з революційною системою дистанційного керування дверними замками, Laguna II стала першою моделлю з ключ-картою у всьому світі. Спочатку рішення називалося "автомобіль з безключовим доступом". У наступні роки Renault покращила цей аксесуар і запропонувала його для Espace та Vel Satis, а потім і для всієї лінійки – від Clio до Megane та Scenic.
Інновації, що поєднують технології та зручність доступу
Під мінімалістичним пластиковим чохлом ключ-карти ховається сучасна електронна начинка. Вона постійно «спілкується» зі своїм автомобілем.
Карта розпізнається приймачами, розташованими у різних місцях салону. Він надсилає картці запит авторизації, а та повертає радіосигнал із кодом доступу. Якщо код правильний, то двері відчиняються. Весь процес займає лише 80 мілісекунд. Коли людина з ключ-картою виходить із автомобіля, бортовий комп'ютер продовжує регулярно обмінюватися із нею запитами, щоб переконатися, що вона знаходиться поряд. Коли карта перестає відповідати, комп'ютер замикає всі двері.
Технічні складнощі
За словами Паскалін, запуск ключ-карти «був серйозним викликом та великим ризиком». Незважаючи на рекордний рейтинг 5-зірок Euro NCAP у краш-тестах, у Laguna II були деякі технічні збої у перші місяці після виходу на ринок. Це стосувалося, зокрема, і першої версії ключ-карти, сигнал якої спотворювався сусідніми об'єктами та неоновими вогнями на парковках. Незважаючи на докладне технічне завдання, складене на основі більш ніж 6000 відгуків клієнтів, команді не вистачило часу на створення прототипів, тестування всіх можливих варіантів застосування та усунення непередбачених проблем.
Намагаючись забезпечити максимальне задоволення клієнтів, інженери та дизайнери Renault «повністю переглянули конструкцію, щоб надалі запропонувати ще більш функціональну модель», - додає Паскалін.
Після доопрацювання технічного завдання ключ-карта отримала нові важливі характеристики та функції:
20 років технологічного прогресу
У 2001 році з'явилася перша версія ключ-карти від постачальника обладнання Valeo під назвою «практична» карта. Будь-яка людина могла замкнути та відімкнути двері автомобіля, натиснувши на кнопку на карті або дверній ручці. У салоні в центральній консолі був роз'єм, куди вставлялася карта, і кнопка для запуску двигуна.
2007 року Renault перейшла на «чарівну» карту. Коли людина мала її при собі, їй достатньо було взятися за ручку, щоб розблокувати двері автомобіля. З того часу роз'єм для карти в салоні прибрали.
У 2015 році Renault представила Espace V, мінівен з удосконаленою версією ключ-карти. У ній також було нове підсвічування та звукове вітання.
У 2019 році конструкція нарешті стала по-справжньому безконтактною. Двері автомобіля замикаються і відчиняються автоматично, коли карта виявляється поряд з ним або залишає задану зону навколо нього.
У 2022 році у новому Megane E-TECH Electric система безконтактного керування виходить на новий рівень. Завдяки ефективнішим антенам власник карти виявляється відразу ж у будь-якому місці поряд з автомобілем. При наближенні до автомобіля включається вітання, дверні ручки, зазвичай втоплені в кузові, висуваються, а кришка роз'єму для заряджання розблоковується.
Яке майбутнє у ключ-карти?
Renault завжди намагається йти в авангарді технологічних інновацій, тому останніми роками спробувала зробити ключ-карту ще зручнішою. Електронні компоненти всередині стали ергономічнішими, зона дії збільшилася, як і термін роботи від батарейки, а нещодавні оновлення зробили систему ще більш стійкою до злому.
На зміну картам ось-ось прийдуть смартфони, і Renault планує скористатися новими можливостями, однак у компанії не збираються відмовлятися від ключ-карти. Навпаки. Судячи із замовлень на комплектації моделей Renault в 2021 році, клієнти дуже люблять це рішення. Майже дві третини всіх проданих автомобілів Renault оснащуються ключ-картами. На деяких моделях, таких як ZOE та Espace, це співвідношення майже 100%. На інших, таких як Scenic, Captur, Kadjar, Talisman, Koleos та Arkana, воно перевищило 90%.