Значно перевершений фінансовий прогноз 2021 року:
Операційна маржа станом на 2021 рік: 3.6% (у порівнянні з прогнозом по операційній маржі у період першого півріччя 2021, що становив 2.8%) що, з випередженням графіку на 2 роки, є досягненням мети «Renaulution» показати операційну маржу у понад 3% у 2023.
Вільний грошовий потік (FCF) від операційної діяльності в автомобільній галузі до зміни вимог до робочого капіталу: €1.6 млрд (у порівняння з позитивним прогнозом вільного грошового потоку (FCF) від операційної діяльності автомобільної галузі)
Достроково досягнуті цілі «Renaulution», прискорення впровадження стратегії Групи:
План зниження постійних валютних витрат у €2 млрд, у порівнянні з 2019 роком, здійснений з річним випередженням графіку
Зниження точки беззбитковості на 40% у порівнянні з 2019, досягнуте з дворічним випередженням графіку (початково планувалося зниження на більш як 30% до кінця 2023)
Ефективність комерційної політики «Renaulution», що, насамперед, сповідує ціннісну вартість, а не обсяг продажів (ефект ціни на рівні +5.7 пунктів у 2021); реалізація цієї політики надалі буде впроваджуватися у 2022
Груповий портфель замовлень у Європі на більш як три місяці продажів ґрунтується на привабливості пропозиції Renault E-TECH, Arkana, легких комерційних автомобілях, Dacia Sandero і Dacia Spring 100% EV
У 2022 році продовжиться безперервне удосконалення і розширення лінійки моделей, зокрема, завдяки випуску Renault Megane E-TECH і Austral, Dacia Jogger
Показники 2021 року:
• Виручка Групи на рівні €46.2 млрд: +6.3% у порівнянні з 2020
• Операційна маржа Групи на рівні €1.7 млрд (3.6% від прибутку): зростання на €2 млрд у порівнянні з 2020, також досягнуто 4.4% у другій половині 2021 року
• Операційна маржа від діяльності автомобільної1 галузі на рівні €507 млн (1.2% від доходів сегменту): зростання на €1.8 млрд у порівнянні з 2020 (+4.4 пункти)
• Чистий прибуток у розмірі €967 млн
• Вільний грошовий потік (FCF) від операційної діяльності автомобільної1 галузі до зміни вимог до робочого капіталу: €1.3 млрд, що посприяло зменшенню на €2 млрд чистого боргу у автомобільній індустрії
• У 2021 році Група Renault підтвердила досягнення відповідності нормам Середніх витрат палива автомобілями, що їх виробляє компанія (CAFE ) (легкові автомобілі і легкі комерційні авто) у Європі завдяки, зокрема, продажам своїх транспортних засобів E-TECH , що становлять майже третину реєстрацій легкових автомобілів марки Renault у Європі (у порівнянні з 17% у 2020 році)
В умовах кризи виробництва напівпровідників, що буде особливо відчутна у першій половині 2022 року (загальні збитки оцінюються у 300,000 автомобілів виробництва 2022), а також зростання вартості сировини, Група має на меті досягнення протягом наступного року таких цілей:
• операційна маржа Групи має дорівнювати або бути вищою за 4%
• вільний грошовий потік від операційної діяльності в автомобільній галузі має дорівнювати або бути вищим €1 млрд
«Група Renault значною мірою перевершила свої фінансові цілі 2021 року, незважаючи на дефіцит напівпровідників і зростання цін на сировину. Це є відображенням сталого темпу глибокої трансформації Групи, ініційованої в рамках «Renaulution». Завдяки залучення в роботу наших команд і вигоди від участі в Альянсу, ми прискорюємо втілення наших стратегічних амбіцій, з метою позиціонування Групи у якості конкурентоспроможного, технологічного і надійного крупного гравця.» - заявив Лука де Мео, головний директор Групи Renault
«Завдяки результатам 2021 року, Група Renault зробила черговий крок до свого відновлення. Така результативність стала можливою завдяки швидким успіхам стратегії Групи, що сповідує, насамперед, ціннісну вартість, а не обсяг продажів, а також завдяки суворій фінансовій дисципліні. Це дозволило нам стабільним чином, з річним чи дворічним випередженням графіку, досягти певних цілей «Renaulution». Група й надалі нарощуватиме темпи втілення своїх стратегічних проектів, з єдиною метою- створення цінності для всіх зацікавлених сторін.» - сказала Клотільда Дельбос, фінансовий директор Групи Renault
Булонь-Біянкур, 18 лютого 2022 року – Виручка Групи сягнула €46,213 млн, що на 6.3% більше у порівнянні з 2020 роком. За сталої ситуації і курсу валют [1], виручка зросла на 8.0% (негативні наслідки коливання курсу, здебільшого, пов’язані з девальвацією російського рубля, турецької ліри, аргентинського песо і бразильського реалу).
Виручка автомобільної сфери без урахування AVTOVAZ становили €40,404 млн, що на 7.1% більше у порівнянні з 2020 роком.
Відновлення автомобільного ринку додало 4.4 пункти.
Нова комерційна політика, запроваджена у третьому кварталі 2020 року, і зосередженість на найбільш рентабельних сегментах, призвели до позитивного ефекту чистої ціни у 5.7 пунктів. Успіх моделі Arkana, випущеної на ринок у другому кварталі 2021 року, що відзначило повернення бренду Renault у сегмент авто C-класу, разом з продажами легких комерційних автомобілів, призвели до позитивного ефекту міксу моделей у 2.2 пункти. У підсумку, ці два ефекти дали можливість покрити втрату обсягу продажів у 7.5 пунктів, в основному, завдяки впровадженню політики, спрямованої на ціннісну вартість, а не на об’єм продажів.
«Інші» ефекти у розмірі +5.3 пунктів, пов’язані зі зниженням рівня продажів разом із зобов’язаннями по зворотному викупу відповідно до політики вибору найприбутковіших каналів, а також після продажу деяких філіалів Renault Retail Group у 2021. Збільшення частки післяпродажного обслуговування та відновлення діяльності мережі, на яку критично вплинули карантинні заходи у 2020 році, також мали позитивний вплив.
Виручка AVTOVAZ зросла на 10.4% до €2,850 млн, завдяки суттєвому зростанню цін і ефекту міксу моделей на +18.4 пункти, що загалом компенсувало негативний вплив через згубні коливання валют (-6.8 пунктів). Бренд LADA зберіг лідерство в Росії з часткою ринку близько 21%. Продажі LADA Vesta і LADA Granta досягли, відповідно, першої і другої позиції в Росії.
Група зареєструвала позитивну операційну маржу у €1,663 млн (3.6% від доходу) порівняно з
-€337 млн у 2020 році. Вона досягла 4.4% від виручки у другій половині 2021 року.
Операційна маржа в автомобільній галузі без урахування AVTOVAZ зросла на €1,710 млн до €260 млн (0.6% від доходу). Відновлення автомобільного ринку дало позитивний ефект у €293 млн.
Ефект асортименту/ціни у €1,127 млн був результатом комерційної політики, що скерована на ціннісну вартість, а не обсяг продажів, а також зростання ціни, щоб покрити девальвацію, спричинену коливанням курсу валют і підвищенням собівартості. Така політика більш ніж компенсувала негативний ефект обсягу у €579 млн.
Ефект "Продуктивності" (закупівля, гарантія, витрати на виробництво і логістику, загальні і адміністративні витрати) був позитивним на €852 млн, в основному, завдяки ефективності закупівлі (€541 млн) і оптимізації витрат на дослідження і розробки.
Ця операційна діяльність значною мірою компенсувала зростання цін на сировину, що було оцінено у
-€468 млн.
"Інші" ефекти склали +€483 млн. Найбільший внесок був зроблений сектором запчастин і аксесуарів, також позитивний ефект дали продажі із зобов’язаннями по зворотному викупу.
Операційна маржа AVTOVAZ склала €247млн, підвищившись на €106 млн, в основному, через зростання цін, що більш ніж компенсувало негативний ефект коливання курсу обміну валют і підвищення цін на сировину.
Внесок від фінансування продажів у операційну маржу Групи сягнув €1,185 млн, зростання на €178 млн порівняно з 2020. Таке зростання головно є результатом різкого покращення ціни ризику, що становила 0.14% від середніх виробничих активів порівняно з 0.75% у 2020. Такий чудовий рівень пояснюється покращенням параметрів ризику і повернення до звичних процесів відновлення, що зазнали впливу локдауну у 2020 році.
RCI Bank and Services заявили про нове зростання фінансування, що склало 0.4% (без урахування негативного впливу коливань курсу -€92 млн) порівняно з 2020 роком, цьому процесу сприяли високі показники фінансування вживаних авто і збільшення середньої суми фінансування на 7.2% для нових і вживаних авто.
Інші операційні доходи і витрати були від’ємними на рівні -€265 млн (порівняно з -€1,662 млн у 2020). Резерви на реструктуризацію -€430 млн були компенсовані реалізацією активів (€487 млн), головно пов’язаних з розпродажем декількох підрозділів Renault Retail Group (RRG) згідно з оголошеною стратегією.
Після врахування інших операційних доходів і витрат, операційний прибуток Групи склав €1,398 млн, порівняно з -€1,999 млн у 2020 році.
Фінансовий результат діяльності склав -€350 млн, що на €132 млн є кращим показником, ніж у 2020 році, в основному, завдяки бухгалтерській ревізії балансової вартості позики, гарантованої державою Францією.
Внесок дочірніх компаній склав €515 млн, в тому числі, €380 млн становив внесок від Nissan, зростання на €5,660 млн у порівнянні з 2020. Нагадаємо, що вклад від Nissan у 2020 році включав -€4,290 млн у витратах на знецінення активів і реструктуризацію.
Поточні і відстрочені податки становили суму у -€596 млн порівняно з -€420 млн у 2020 році, що пов’язано з покращенням результату.
Чистий прибуток склав €967 млн, а чистий прибуток по частці Групи досяг рівня €888 млн (+€3.26 на акцію у порівнянні -€29.51 на акцію у 2020).
Грошовий потік автомобільного[2] бізнесу, без урахування витрат на реструктуризацію, включно з €1 млрд дивіденди банку RCI загалом сягнув €4.8 млрд, зростання на €2.8 млрд порівняно з 2020 роком.
Цей потік коштів покрив інвестиції по матеріальним та нематеріальним активам до початку розпродажу активів, що склало €3.2 млрд (€5.1 млрд у 2020).
Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної6 галузі був позитивним на рівні €1,272 млн, після включення у розрахунок оплати видатків реструктуризації -€602 млн, продажу активів на €574 млн і негативного впливу зміни вимог до робочого капіталу -€330 млн.
Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі і продаж акцій, що проводився у Daimler на €1.1 млрд призвів до зменшення на €2 млрд чистого боргу від діяльності автомобільної галузі, що станом на 31 грудня 2021 року склала €1.6 млрд.
Станом на 31 грудня 2021 року, загальний склад нових автомобілів (разом з незалежною дилерською мережею) склав 336,000 одиниць порівняно з 486,000 одиницями на кінець грудня 2020 року, або 53 дні продажів.
У середовищі, де й досі панує криза дефіциту електронних компонентів, що буде особливо відчутною у першій половині 2022 року (загальні збитки оцінюються на рівні 300,000 автомобілів виробництва 2022) і де відбувається зростання вартості сировинних матеріалів, Група має на меті досягти протягом наступного року таких цілей:
Завдяки своїй роботі Група Renault у змозі пришвидшити запровадження стратегії «Renaulution» через ефективне застосування своїх промислових і технологічних активів:
У зв’язку з достроковим досягненням своїх середньострокових цілей «Renaulution» і відповідно до результатів даного стратегічного аналізу, Група Renault представить на Дні Інвестора, восени 2022 року, оновлену інформацію щодо своєї стратегії з метою позиціонування компанії у якості конкурентоспроможного, технологічного і надійного крупного гравця.
Млн., € |
2019 |
2020 |
2021 |
Зміна 2021/ 2019 |
Зміна 2021/ 2020 |
---|---|---|---|---|---|
Виручка Групи |
55,537 |
43,474 |
46,213 |
-16.8% |
+6.3% |
Операційна маржа % від доходу |
2,662 4.8% |
-337 -0.8% |
1,663 3.6% |
-999 -1.2 pts |
+1,999 +4.4 pts |
Інші операційні доходи і витрати |
-557 |
-1,662 |
-265 |
+292 |
+1,397 |
Операційні доходи |
2,105 |
-1,999 |
1,398 |
-707 |
+3,396 |
Чистий фінансовий дохід і витрати |
-442 |
-482 |
-350 |
+93 |
+132 |
Внески дочірніх компаній |
-190 |
-5,145 |
515 |
+705 |
+5,660 |
з яких: NISSAN |
242 |
-4,970 |
380 |
+138 |
+5,350 |
Поточні і відстрочені податки |
-1,454 |
-420 |
-596 |
+858 |
-176 |
Чистий прибуток |
19 |
-8,046 |
967 |
+948 |
+9,013 |
Чистий прибуток, частка Групи |
-141 |
-8,008 |
888 |
+1,029 |
+8,896 |
Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільної галузі |
153 |
-4,551 |
1,272 |
+1,119 |
+5,823 |