Groupe Renault, першопроходець і водночас лідер європейського ринку електромобілів
Renault активно працює над впровадженням більш сталої мобільності шляхом розробки інтелектуальних електричних екосистем і сервісів із забезпечення мобільності, що краще пристосовані для спільного користування і доступні для всіх. Виходячи з цієї точки зору, автовиробник також поставив перед собою мету знизити у період з 2010 по 2022 рік свій вуглецевий слід на 25 % та у межах реалізації свого стратегічного плану «Drive the future» вивести на ринок до 2022 року вісім моделей автомобілів з електроприводом.
Протягом останніх трьох років французьке відділення Всесвітнього фонду дикої природи WWF France активно працює над переходом на інші види мобільності відповідно до своєї концепції «Уникати, змінювати, поліпшувати». В основі цієї концепції лежать роз’яснювальні кампанії серед політичних діячів, партнерства з суб’єктами економічної діяльності, спрямовані на трансформацію, та підтримка органів місцевої влади.
З огляду на спільне прагнення до трансформації і тягар викидів, джерелом яких є транспортний сектор, WWF France і Groupe Renault сформували партнерство на підставі спільного бачення: мобільність майбутнього можна впровадити шляхом переходу від історичної моделі автомобілів, що перебувають у приватній власності і працюють на викопному паливі, до більш сталої, наприклад активнішого впровадження спільної мобільності, зокрема шляхом розгортання сервісів із забезпечення мобільності на кшталт спільного та почергового використання автомобілів, а також поширення електричної мобільності, що спирається на використання відновлюваних джерел енергії, інтеграцію якої полегшать сервіси, що передбачають використання батарей електромобілів.
У межах цього партнерства WWF France і Groupe Renault провели перше дослідження на острові Порту-Санту, Португалія, з метою перевірки в реальних умовах синергій між поширенням електричних автомобілів і використанням їхніх можливостей в інтересах електромережі та розвитком джерел відновлюваної енергії. Протягом найближчих місяців буде проаналізовано результати різноманітних експериментів, пов’язаних з електромобілями (інтелектуальне/реверсивне заряджання, стаціонарне зберігання у відновлених акумуляторних батареях, багатосекторні синергії тощо). Це дасть змогу вивчити найкращі шляхи їх інтеграції у виробництво електроенергії та розподільчі електромережі. Мета полягає у забезпеченні оптимальних переваг від використання енергії, отримуваної з відновлюваних джерел, та зниженні викидів парникових газів на територіальному рівні.
Дослідження на острові Порту-Санту є частиною інноваційної програми «Розумний острів, вільний від викопних видів палива», яка реалізується регіональним урядом Мадейри з метою підтримки переходу острова на альтернативні види енергії.
Хоча на сьогодні в структурі енергоспоживання Порту-Санту провідне місце посідають викопні види палива, дослідження свідчать, що вуглецевий слід електромобіля протягом усього життєвого циклу порівняно з автомобілями, що працюють на бензині й дизельному пальному, нижчий на 11% і 34% відповідно. Результати моделювання свідчать, що зі збільшенням частки джерел відновлюваної енергії та електромобілів ця різниця зростатиме. Після досягнення максимального рівня (99,5 % енергії з відновлюваних джерел і 100-відсоткова електромобільність) весь острів наблизиться до практично повної вуглецевої нейтральності до 2030 року. Завдяки цьому вуглецевий слід острова порівняно з 2018 роком знизиться на 88 %.
Groupe Renault і WWF France продовжуватимуть аналіз переваг екосистеми електромобілів у поєднанні з джерелами відновлюваної енергії на острові Порту-Санту шляхом вивчення додаткових проблемних напрямків (економічний аспект чи моделі використання), а також в інших регіонах та на островах. Одним з прикладів є острів Бель-Іль (Belle-Ile-Mer), де планується інтегрувати переваги спільного користування автомобілями.
Крім того, метою партнерства є розширення масштабів діяльності з використанням результатів цих аналізів та ключових чинників успіху для відтворення або адаптації підходу в інших регіонах.
У десяти найбільших містах Франції на транспортний сектор припадає від 20 % до 60 % викидів парникових газів. З огляду на це постала нагальна потреба у впровадженні більш сталих і прийнятних моделей організації міського середовища і мобільності: для цього потрібні моделі, що передбачають більш ефективне переміщення з використанням різних способів. Тому Groupe Renault приєднується до ініціативи «Оновлення міст» з метою сприяння популяризації сталих моделей міст і мобільності серед державних і приватних суб’єктів.
“Компанія Groupe Renault першою серед автовиробників світу представила завдання у сфері клімату, що відповідають положенням Паризької угоди - так звані «науково обґрунтовані цілі». Це зобов’язання підтверджує усвідомлення виробником нагальної потреби в еволюції продуктів і сервісів у сфері мобільності, що вже розпочалася. У такий спосіб компанія може стати ключовим гравцем у справі змін у мобільності. Учасники партнерства розділяють думку про те, що цей перехід має передбачати збільшення частки форм мобільності, що базуються на використанні електричних транспортних засобів і відновлюваних джерел енергії та спільному користуванні транспортом. Це екологічний і соціальний імператив. Це партнерство сприяє реалізації бачення WWF France: рухатися менше, краще і в різні способи щодо масштабної екосистеми рішень у сфері мобільності, яку потрібно створити (громадський транспорт, використання велосипедів та активних транспортних засобів, а також електромобілів).
“У межах цього партнерства Groupe Renault прагне розширити діяльність з реалізації своєї стратегії захисту довкілля. Разом з WWF France ми плануємо розробити спільні заходи, які продемонструють актуальність електромобільності з наукової точки зору як важеля для прискорення екологічного переходу, який до того ж зробить сталу мобільність доступною для всіх.”
“Спираючись на досвід WWF France, ми прагнемо детально оцінити переваги електромобіля і його екосистеми для довкілля, щоб розробити методологію ефективного відтворення чи адаптації цих рішень для певних регіонів, переосмислити мобільність майбутнього та забезпечити підтримку користувачів на шляху до переходу на нові способи переміщення.”
Всесвітній фонд дикої природи (WWF, World Wide Fund for Nature) - одна з найбільших у світі незалежних організацій зі збереження довкілля. Використовуючи можливості своєї активної мережі, що діє у понад 100 країнах світу, та підтримку майже 6 мільйонів членів, WWF прагне зупинити деградацію природного середовища планети і збудувати майбутнє, у якому люди житимуть у гармонії з природою. До цілей організації належать збереження глобального біологічного різноманіття, забезпечення сталого використання відновлюваних природних ресурсів та популяризація заходів зі зменшення обсягів забруднень і відходів.
Починаючи з 1973 року, WWF France постійно працює над численними проектами, покликаних зберегти природу планети для прийдешніх поколінь. За підтримки волонтерів і 220 000 благодійників WWF France вживає конкретних заходів, спрямованих на захист природних середовищ та їхніх мешканців, популяризацію екологічно доцільного способу життя, навчання ключових фігур, відповідальних за ухвалення рішень, взаємодію з компаніями для зменшення їхнього впливу на довкілля та просвітницьку діяльність серед молоді. Досягнення реальних змін можливе тільки за умови поваги до всіх учасників процесу. Саме тому наріжними каменями філософії WWF є діалог і дії.
Groupe Renault виробляє автомобілі з 1898 року. Сьогодні - це міжнародна мультибрендова група з обсягом продажів майже 3,9 мільйона автомобілів у 134 країнах у 2018 році, яка має 36 виробничих майданчиків, 12 700 точок продажу та залучає понад 180 000 співробітників. З метою подолання ключових технологічних викликів майбутнього та у межах подальшої реалізації прибуткової стратегії зростання Groupe Renault зосереджує зусилля на міжнародному розширенні. Для цього група використовує синергію своїх п’яти брендів (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine і LADA), можливості електромобілів та унікального альянсу з Nissan і Mitsubishi Motors. Команда, що перебуває у 100-відсотковій власності Renault і бере участь у чемпіонаті світу з автоперегонів у класі «Формула-1» з 2016 року, забезпечує участь бренду в автоспорті, який являє собою реальний вектор інновацій та сприяє впізнаваності.