Від Renault Type A до Renault Megane R.S.
Наші перші спортивні досягнення
Рання доба
Ще від самого початку нашого існування Луї Рено розумів, наскільки важливими є спортивні досягнення для розвитку престижу торговельної марки. 24 грудня 1898 року він довів, що його перша значна інновація не має конкурентів. Ідеться про коробку передач прямого приводу. Його автомобіль Type A Voiturette першим заїхав на схил Монмартра вздовж Рю Лепік.
Після цього успіху компанія Renault почала змагання в автоспорті та здобула перемоги в декількох гран-прі. Автомобіль Renault Type K, оснащений першим двигуном, який був розроблений компанією Renault, показав себе на ралі Париж-Відень 1902 року. Через Першу світову війну проведення перегонів в Європі було призупинене, однак компанія Renault незабаром повернулася до автоспорту. Марка Renault повернулася на п’єдестал у 1920-х роках із появою приголомшливого автомобіля Renault 40CV. На Ралі Монте-Карло 1925 року він переміг та ще й прославився численними рекордами, які встановив на трасі.
Поява Гордіні
У 1958 році керівником підрозділу автоспорту компанії Renault став італійський конструктор Амадей Гордіні. Тоді з’явився легендарний Renault 8 Gordini. Згодом він став символом успіху для цілого покоління пілотів. Його неймовірна популярність призвела до створення в 1966 р. Кубка Renault 8 Gordini — перших перегонів монокласу.
У липні 1970 р. запуск Renault 12 Gordini призвів до «Дня G» — зібрання власників автомобілів Gordini на автодромі «Поль Рікар». Дух цієї події панує й досі завдяки Світовій серії Renault. У той самий час з’явилася Формула Renault, де виступали перші автомобілі, оснащені двигунами Renault 12 Gordini. У 1971 році Франція приймала перший чемпіонат Формули Renault
Придбання компанії Alpine
У 1973 р. Renault викупила більшість акцій компанії Alpine, невеликого французького виробника, заснованого Жаном Ределе, з яким бренд мав зв’язки протягом довгих років. 1973 рік став успішним для бренду, оскільки автомобіль Alpine A110 «Berlinette» виграв перший Чемпіонат світу з ралі.
Наша історія у Формулі-1
Наші перші кроки у Формулі-1
Наша історія в автоспорті розпочалася з появи в компанії Амадея Гордіні, відомого завдяки його автомобілям гран-прі. Компанія Renault побудувала завод у Вірі-Шатійон, щоб розмістити його творіння. Завдяки Гордіні компанія Renault спершу зосередилася на двигуні V6 об’ємом 2,0 л, який було представлено в січні 1973 р. Він виявився цілком конкурентоздатним під час знаменитого європейського чемпіонату серед дволітрових спортивних автомобілів. Завдяки цьому успіху компанія Renault приєдналася до Світового чемпіонату спортивних автомобілів FIA та розробила турбоверсію свого двигуна.
Підрозділ Renault Sport офіційно засновано в 1976 році — саме тоді, коли стартувала програма змагань одномісних автомобілів: Формула-2, Sport Le Mans, а тоді Формула-1 у 1977 році. Компанія Renault розпочала участь у Формулі-1 як команда. У той час, як конкуренти використовували двигуни без наддування, Renault розробила силовий агрегат V6 із турбонагнітачем. Саме тоді Дідьє Піроні й Жан-П'єр Жассо здобули перемогу в змаганнях «24 години Ле-Мана» 1978 року завдяки автомобілю Alpine-Renault A442B, оснащеному двигуном Renault V6 із турбонаддуванням. Компанія Renault здобула першу перемогу у Формулі-1 у 1979 році в Гран-прі Франції завдяки Жану-П'єру Жабую за кермом RS11.
На початку 1980-х років Renault виграла 15 гран-прі й стала другою на Чемпіонаті світу 1983 року завдяки Алену Просту, після чого покинула змагання наприкінці сезону 1985 року.
Повернення
Компанія Renault повернулася у Формулу-1 у 2001 році після придбання команди Бенеттон та її офіційного перейменування в команду Renault F1 у 2002 році.
Зліт команди Renault F1 збігається з успіхом Фернандо Алонсо, який здобув два поспіль титули пілота світового рівня у 2005 і 2006 роках. Саме тоді нова команда також здобула два кубки конструкторів.
У 2011 році компанія Renault зосередилася на виробництві двигунів для інших команд. Команда Renault F1 була продана компанії Genii Capital. Після цього двигуни Renault привели команду Red Bull Racing до перемоги у Світовому чемпіонаті й здобуття чотирьох кубків конструкторів у період із 2010 до 2013 року. Себастьян Феттель увійшов у книгу рекордів, ставши наймолодшим чотириразовим чемпіоном світу в історії Формули-1.
2019 рік, Ревучі сорокові Renault
Ставши знову офіційним конструктором Формули-1, ми створили чималий послужний список із кількома прекрасними змаганнями й хорошими показниками.
На передовій інновацій, як на треку, так і на дорозі, ми використали свій досвід в автоспорті й електричні ноу-хау, щоб у співпраці з нашими командами Renault F1 розробити інноваційну й ексклюзивну гібридну технологію: Renault E-TECH.
Нова ідентичність
У 2021 році підрозділи Alpine Cars, Renault Sport Cars та Renault Sport Racing були об’єднані під маркою Alpine, щоб представити бренд, присвячений інноваційним, автентичним та ексклюзивним автомобілям для автоспорту від Groupe Renault. Бренд Alpine уже відомий своїм успіхом у перегонах на витривалість та ралі, а в 2020 році він представив свою нову ідентичність: команду Alpine F1.
Завдяки гібридній технології Renault E-TECH ми є ексклюзивним виробником двигунів для команди, яка використовує нашу винахідливість та унікальний досвід у розробці гібридних силових агрегатів.
Renault Sport — це також...
СЕРІЯ RENAULT SPORT
Пристрасть до автоспорту
ТЕХНОЛОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ: З ТРЕКУ НА ДОРОГУ
Змагання: наше натхнення для вашого задоволення!